Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Lucif3r skrev:Den här tråden är kul. Varje uppdatering så rasar det bara mer och mer delar från bilen :lol:
Hehe håller med, tyvärr är den rätt underhållande :)

Vi hade en Passat MY09 2.0tdi eller något liknande tror jag i 3.5 år som tjänstebil, den rullade omkring 13-14000 mil innan den återtogs och det fanns aldrig ett enda fel under tiden. Var faktiskt riktigt nära att köpa den
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lucif3r skrev:Den här tråden är kul. Varje uppdatering så rasar det bara mer och mer delar från bilen :lol:
Host host ....10 kvadratcentimer av mattan som sitter löst under stolen och fixas med en bit dubbelhäftande tejp på 30 sekunder är ju inte så allvarligt.

Mina senaste nya Volvo har nog lagats för över 50.000 kr första 2-3 åren, typ: drivaxlar, virvelspjäll, centrallås, bromsar, stötdämpare, belysning, haldex...
av Halvmas
V60D5AWDPolestar skrev:Logg

8000mil passerade I veckan. Det som hänt senaste 1000-milen är att det har börjat "knarra" från en av
"stötdämparna" till den automatiska backluckan samt att det är något missljud från bakre hjulupphängningen
när jag kör over fartgupp.
Hallå igen!
Jag har noterat ett rejält klonk då man passerar fartgupp i över 40 km / tim och jag misstänker att det är ytterläget på stötdämparna som det kommer ifrån då hjulet är i luften så att säga. I X3:an och XC60:an så körde jag bara på i 50-60 km/h utan några problem. Det är de här vanliga fyrkantiga farthindren som bussarna ska passera bekymmersfritt över men ändå inte gör det jag pratar om.

Jag såg att du hade lite trassel med tiden men det har jag inte drabbats av. Däremot kom jag ut en dag och hade inga inställda radiokanaler kvar.
Blev lite snopen då det visade sig att det mesta var nollställt i bilen gällande kördata och sånt. Dock var inte tiden ändrad.
av V60D5AWDPolestar
Hej alla,

Lite uppdatering om vad som hänt Passaten den senaste tiden.

Lämnade in bilen på verkstaden där bilen är köpt för att få förarsäte och matta lagad samt en diagnos på varför växellådan inte känns hundraprocentig samt missljud från hjulupphägningen. Fick ett samtal efter en timme varvid man undrade om man fick behålla bilen en dag till då man fått hem "fel" reservdel till sätet. Det fick man inte. Vidare så hittade man inget fel på växellåda eller något missljud från hjupupphägningen. Den bit av mattan som lossnat hade man åtgärdat genom att lägga tillbaks biten. Alltså inte fäst den på något sätt vilket innebär att den är lika lös idag som då

I går så lämnades bilen in på 9000-mila service hos en annan VW-handlares verkstad. Döm om min förvåning när jag även härifrån får ett samtal. Denna gång om att man vill byta dubbelmassesvänghjul I DSGn då man tycker att det kommer missljud ifrån densamma. Går på garantin, Besöket är inbokat Så det gäller tydligen att välja verkstad med omsorg, även hos VW.

PS Oljebyte, filterbyten inspection gick loss på 5400kr DS
av Waizguy
Berättade du specifikt för verkstaden att du inte längre kan dra på i 60km/h över fartgupp och nu tvingats dra ned till 40km/h pga deras dåliga kvalité :lol:
av Halvmas
Waizguy skrev:Berättade du specifikt för verkstaden att du inte längre kan dra på i 60km/h över fartgupp och nu tvingats dra ned till 40km/h pga deras dåliga kvalité :lol:
:D Nja... har ännu inte varit in till verkstaden ännu. Dock har jag fyllt på 10 liter grispiss ( AD-blue ) igen efter 1500 körda mil. Känns ju som om det inte är helt normalt med +1 liter Ad-blue per 100 mil.
av Primus
Vilken fantastisk tråd V60D5AWDPolestar! Tack!!
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 28

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]