Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

du förstår inte....
XC90 är byggd på samma typ av plattform som V70 00-07, den delar i princip allt utom kaross och lite i inredningen.
Det gör att det inte går att få en ny inredning och en ny instrumentpanel bara sådär.
Måtten, tekniken och allt annat är förutbestämt i plattformen.
Modellen har uppdaterats lite exteriört under åren 2001-2014, men interiört har det inte hänt speciellt mycket, just pga av att det skulle kräva allt för stora förändringar i grundkonstruktionen, bilens elektronik och datasystem... Så även om exteriören fortfarande håller ok designmässigt, så är allt annat verkligen föråldrat. Gick någon generation tillbaka i tiden när jag bytte till en XC90 MY12 från min V70II MY11.
VaCUm skrev:Det bästa med gamla XC90 är att det är en fin källa med delar för V70/XC70.
Det verkar finnas rätt så många skrotade XC90 och de har många delar som passar på V70/XC70
nämn 1 höll jag på att säga.
De delar motor, växellåda, plattform, men inte mycket mer.
XC90 har dessutom fått framvagnen utbytt i omgångar så det är svårt att säga konkreta delar som passar, annat än ovan nämnda.

Trodo.se har värmepaket i olika kvalitets- oc[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

@Malmstroem , Det där är bara för […]

Jag har Ystad Energi, som får el från […]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]