Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:21% rabatt ja det måste väl nästan räknas som tjänstefel från säljarens sida :D
Jag bad om 30% efter att ha provat en V90 T6, affär här & nu, men det gick den säljaren inte med på. Han ville behålla jobbet sa han... :roll:
Lägg upp din offert på 21%
Möjligt att säljaren har gjort fel
Den kommer aldrig gå igenom då den skall godkännas i flera led
Själv så fick jag runt 14% som privatperson
Mina siffror ser ut så här
Bilens pris 739.554kr. Ut pris 636522kr rabatt på 103.032kr
Då bjuder dom även på ca 6000kr till på lite andra saker runt om
Shit vilka rabatter ni fått! Får väl dock vara nöjd med min rabatt, pris 515k och jag får den för 451k. 12,4% är ju inte så illa pinkat :)
Tjena
För mig så är det ett rent privatköp
Är väldigt nöjd med min rabatt
Och jag fick 14% på paketen lounge pro och teknik pro
stefanc67 skrev:Tjena
För mig så är det ett rent privatköp
Är väldigt nöjd med min rabatt
Och jag fick 14% på paketen lounge pro och teknik pro
Det är ju mer än ramavtalsrabatten på 13 % som mitt företag har. Har handlarna hållit sig till konfiguratorns priser eller utgått från ett högre pris? Det verkar som om Volvo vill få ut så mycket bilar som möjligt just nu.
Har läst lite i "smyg" i denna tråd då vi börjar närma oss en beställning av en V90 T5 Inscription för privat bruk.

Jag kan inte annat än förundras över de fina rabatter vissa får, är dessa på bilar beställda nyligen (efter officiella visningen) eller är det förseriebilar som Volvo ville få ut snabbt på vägarna/trimma produktionen?

Jag har begärt in offerter från ett tiotal handlare och den totala rabatten från Volvos listpris (inte listan där handlaren först lagt på 5%) så hamnar de mellan 5,2 och 7.9 %

Hur och var kan man få ner priset så markant på en så populär bil där Volvo inte ger handlarna några kampanjer?
Tänker som så att om Volvo inte kan ta fullt betalt för bilarna nu, när kan dom då göra det......?

Jag har förstått att hjul i olika konfigurationer ger bra rabatter som naturligtvis höjer den totala procenten.
Fick själv som bäst 14% på vinterhjul, även om rabatten är 100% på andra Volvomodeller....

Så här dagen innan CC visas sitter man ju och funderar på en sån, har någon en lite mer kvalificerad gissning (eller insideinfo) på pristillägg och leveranstider på dessa?

Det blir ju rena spekulationer, jag vet, men ändå.....

Mvh Micke
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 56
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]