Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emastar
Vilken bil ska en välja. Kollat både på V70N och V70N AWD årsm 2002 på båda. Dock är awd import och har rullat i Sverige sen 2005. Det är bensindriven båda 2.
Användarvisningsbild
av wissel
Personligen är jag allergisk mot importbilar. Så för mig är valet busenkelt.
Men i den åldersgruppen så är det skicket som avgör, och då menar jag en ordentlig trippelkoll
av precis allt. Men det är troligen inga större pengar för nån av dom kan jag tänka mig?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Eftersom det låter som om du inte nödvändigtvis vill/måste ha AWD så finns det väl ingen anledning att köpa den, i synnerhet om den nu är import. Är ju bara en sak till som drar bensin och kan strula om du inte utnyttjar den.
av emastar
SBergdahl skrev:Eftersom det låter som om du inte nödvändigtvis vill/måste ha AWD så finns det väl ingen anledning att köpa den, i synnerhet om den nu är import. Är ju bara en sak till som drar bensin och kan strula om du inte utnyttjar den.
Helst vill vi ha en awd eftersom vi bor ute i bushen med oplogade vägar på vintern. Våra 2 andra bilar är awd. Men eftersom vi sparar till ny kärra så måste vi sälja den awd bilen dom drar massor......
Men är ju som sagt en grej till som kan strula...
Användarvisningsbild
av wissel
Med tanke på att 2002 är den berömda Viscon så kan du inte ens veta att den funkar OK ?
av emastar
wissel skrev:Personligen är jag allergisk mot importbilar. Så för mig är valet busenkelt.
Men i den åldersgruppen så är det skicket som avgör, och då menar jag en ordentlig trippelkoll
av precis allt. Men det är troligen inga större pengar för nån av dom kan jag tänka mig?
Ligger strax över 20.000 och båda har få ägare och vart ägs av samma länge 8 vs 10 år.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
emastar skrev:
SBergdahl skrev:Eftersom det låter som om du inte nödvändigtvis vill/måste ha AWD så finns det väl ingen anledning att köpa den, i synnerhet om den nu är import. Är ju bara en sak till som drar bensin och kan strula om du inte utnyttjar den.
Helst vill vi ha en awd eftersom vi bor ute i bushen med oplogade vägar på vintern. Våra 2 andra bilar är awd. Men eftersom vi sparar till ny kärra så måste vi sälja den awd bilen dom drar massor......
Om det är XC70n som drar massor lär du inte spara en krona på att byta den mot en V70 AWD, eller knappt V70 utan AWD ens. Om inte den nuvarande har något dyrt fel du vill komma ifrån.
av emastar
SBergdahl skrev:
emastar skrev:
Om det är XC70n som drar massor lär du inte spara en krona på att byta den mot en V70 AWD, eller knappt V70 utan AWD ens. Om inte den nuvarande har något dyrt fel du vill komma ifrån.[/quot

Frugans bil som ska säljas för att få loss runt 100 och i väntan på sparade pengar och ny bil så ska det va en billig bil en kan fixa med själv
av emastar
SBergdahl skrev:Då är jag med.

Jag plusettar ovanstående åsikt om att gå på individens skick.
Ok. Börjar med den närmsta så får vi se.
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]