Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
FyoDisco skrev:
DayDreamer skrev:
FyoDisco skrev:Är lite avis på dig och dina skrotar. Det finns en här i närheten vad jag vet och den är inge vidare tycker jag. Ganska mycket bilar har dem samt självplock men det verkar inte komma in så mycket nytt och inte så mycket intressant.
Förstår det, något du vill att jag ska hålla utkik efter?
Nä, det är inget särskilt jag är ute efter, förutom en stor och otymplig förarstol som kan passa min bil. Är bara kul att kolla om man skulle snubbla över några fina 240 grejer. Finns säkert fler skrotar i närheten där jag bor som jag inte har kollat på. Enköping har nog någon och dit har jag inte varit. Får ge mig ut på jakt helt enkelt, men det är inte helt vanligt med 240 på skrotar längre. Vilket iofs är bra på ett vis. :D
Ok
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:Kil (Fagerås): Har bara snackat över telefon med denna och vet ej prisklassen eller om dom har självplock, däremot så har jag hört att dom har många delar till Volvo men just det som jag skulle ha fanns inte.
Växt upp 500m från Anna-Lenas skrot! Står som sagt många volvos där, oftast 850/v70, sällan jag ser s70. Men det brukar gå att resonera med henne lite om pris och om du köper flera saker. Hela skroten är självplock där. Bara att valsa in och ta en titt på alla bilar som står :-)-)
Ok får väl åka dit och ta mig en titt :-)-)
av Tette
Glömde skriva igår - om du ska ut och leta på skrotar i helgen får jag skicka med en önskelista?
Som du kanske minns så gnabbades det om de där fläktgallerna - jag vill också ha sådana i min bil så råkar du snubbla över ett par så är jag evigt tacksam (W) Sedan tidigare hade jag även en liten önskan om innerdörrhandtag..

När var det du skulle lämna in bilen på skaderep igen förresten?
Användarvisningsbild
av garinge
Det är bra tette, hoppas han hittar några åt dig, det skulle göra ett jäkla lyft i din kärra :P

Funderade på det där med nya innehandtag, men mina är kolfiberwrappade av tidigare ägare så dom får nog sitta kvar :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:Glömde skriva igår - om du ska ut och leta på skrotar i helgen får jag skicka med en önskelista?
Som du kanske minns så gnabbades det om de där fläktgallerna - jag vill också ha sådana i min bil så råkar du snubbla över ett par så är jag evigt tacksam (W) Sedan tidigare hade jag även en liten önskan om innerdörrhandtag..

När var det du skulle lämna in bilen på skaderep igen förresten?
Har redan vart på skroten :D men detta var ingen skrot som hade några V70N utan enbart äldre bilar, men jag ska som sagt hålla ögonen öppna. Nu har jag ju glömt bort men vad är skillnaden på handtagen??? Ska även hålla ögonen öppna efter dom med bara jag vet hur dom ska se ut :D

Nu vet jag inte när jag kommer att åka till skroten igen denna helgen blir det inget iaf och jag tror att ingen av dessa skrotar har öppet på helgerna.
garinge skrev:Det är bra tette, hoppas han hittar några åt dig, det skulle göra ett jäkla lyft i din kärra :P

Funderade på det där med nya innehandtag, men mina är kolfiberwrappade av tidigare ägare så dom får nog sitta kvar :P
Vad tusan inte kan du ha dom gamla handtagen när du har facelift ventgaller :) :wink:
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
garinge skrev:Det är bra tette, hoppas han hittar några åt dig, det skulle göra ett jäkla lyft i din kärra :P

Vad tusan inte kan du ha dom gamla handtagen när du har facelift ventgaller :) :wink:
haha inte? om du inte hittar några åt mig så måste jag väl det ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:

haha inte? om du inte hittar några åt mig så måste jag väl det ;)
Frågan är bara vem som kommer att få köpa dom ifall jag hittar några, du och Tette kommer väl kriga om dom också så det får väl bli budgivning på dom i så fall. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bilen inlämnad igen, får hoppas att dom gör ett ordentligt jobb denna gången :)

Förstår inte hur den kunde gå igenom kvalitetskontrollen dom gör men förmodligen så var nog den som kontrollerade blind och inte såg revan :x
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja bucklan vart borta men revan var kvar, idioterna tror visst att man kan polera bort revan som verkligen har gått in i plasten. Som tur är så syns den inte så mycket så jag orkar inte krångla med dom något mer.

Ja det dom hade gjort var att massera ut bucklan och det vart kanoners syns inte ett spår där :D men revan alltså det enda dom har gjort där är att polera :shock: kan inte förstå att dom har försökt att polera bort revan den har ju gått in i plasten :o men som tur är som jag skrev ovan att så syns den inte något nämnvärt. Sen så bad dom mig även att fara åt h-vete på ett fint sätt när jag hämtade ut bilen :evil: Hade jag något mer att klaga på som att jag inte vart nöjd med det dom gjort nu på bilen så skulle jag kontakta försäkringsbolaget ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ försäkringsbolaget det är ju för fan ni som har fuskat :evil: :evil: och ser det inte bra ut efter att ni har haft inne bilen och lagat den och garanterar att den ska se ut exakt som innan skadetillfället så är det ju för tusan ni som ska bekosta eftersom att ni helt enkelt har skitigt i bucklan och revan med andra ord ni har fuskat, och inte att tala om den blinde kvalitetskontrollanten :evil: :evil: :evil: :evil:

Han sa något i följande.
Har du något nu som du inte är nöjd på bilen efter det vi har gjort nu så får du kontakta försäkringsbolaget och gå vidare den vägen. Jag sa: Är det för att ni har nått tak gränsen på vad försäkringsbolaget gått med på att betala? Ja sa han. Så nu när jag tänker efter så är det säkert försäkringsbolaget som har fått betala nu för åt gärden av bucklan som egentligen var ett back jobb då dom helt enkelt har skitigt i den från början :shock:

Ja jag är lite smått irriterad just nu.
  • 1
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 252

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)