Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Perra83 skrev:
snepo skrev:
Perra83 skrev:Ser ja att regenereringen är igång kör jag extra om det behövs.
Koppla in Vida och kör en regenerering.
En fråga,hur ser du att regenereringen är igång?
Kolla i menyn under DRIVe. Är inte S/S aktiv och det står "Motorsystem" som orsak då är det regenerering som är igång.
Okey jag har inte S/S . S80 2010 2,4d. Har inte riktigt förstått om jag har partikelfilter,eller inte.
Jo du har DPF. Då är det momentan förbrukningen du ska hålla koll på. Släpp gasen vid ex. landsvägskörning då ska förbrukningen gå ner till 0.0 Är regenereringen igång kanske den ligger på 1.5 el nått men inte 0.
Användarvisningsbild
av snepo
Perra83 skrev:Jo du har DPF. Då är det momentan förbrukningen du ska hålla koll på. Släpp gasen vid ex. landsvägskörning då ska förbrukningen gå ner till 0.0 Är regenereringen igång kanske den ligger på 1.5 el nått men inte 0.
Okey tack då vet jag
Allinug skrev:Skrämde iväg V70n till bilprovningen imorse. Men det blev ingen besiktning, för det var fel månad. (D)
Hahaha.. Va faan.. :)
Handlat hem dubbfria däck på http://www.abswheels.se/friktionsdack valde nokian R2 sen besökte jag bildelsdatabasen för att köpa ny backspegel :-)-) någon som har invändningar mot hakka r2?
här bjuder ja på bild
Bild
backspegeln
Bild

var en sekund ifrån att köpa dubb tills ja läste att parkeringsvakter får börja med dubbdäcksböter wtf liksom
Har oxå kört Hakka R på C30n 17" och Hakka R på gamla V60n 16". Som sagt bra grepp och dom rullade tyst och fint.
Har varit nöjd i fyra år och jag fortsätter köra på dubbfria Nokian. Har gamla WR G2 i 17" nu och väntar på Hakka R3 ska släppas. Då blir det affär.
  • 1
  • 627
  • 628
  • 629
  • 630
  • 631
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12