Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Buck666 skrev:Bild

Enligt Volvo själva är senaste kartan från våren 2013. Men om du fått tag på en senare karta som funkar blir jag så klart nyfiken...

Ja en pirat. Funkar gör den.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av apersson850
Makalöst klent av Volvo att inte hålla ett navigationssystem uppdaterat mer än ett par år efter det att modellen var ny. Jag hade varit förbannad om jag haft en sådan.
av Buck666
Jag är skapligt irriterad över det, men tydligen ska det vara en uppdatering på gång nu till hösten enligt Volvo-supporten

av least
Hur kommer det sig att forumets moderator tillåter att man helt öppet diskuterar köp av piratkopierad mjukvara i denna tråden?
av Buck666
I detta fall borde det vara helt tillåtet eftersom Volvo inte sköter sig och tar fram ett lagligt alternativ.

Användarvisningsbild
av Slasse
Helt galet att Volvo inte tillhandahåller uppdateringar åtta år efter bilen har tillverkats. Är det vad man kan förvänta sig på sin MY16?
Användarvisningsbild
av MartinS
least skrev:Hur kommer det sig att forumets moderator tillåter att man helt öppet diskuterar köp av piratkopierad mjukvara i denna tråden?
Så som fortkörning, eller trimning av motorer för bruk på allmän väg? Var går gränsen?
av volvo244gle
Det kan vara jättesvårt att dra en gräns för vad som är ok eller inte.
Prat om samt länkar till Volvos mjukvara VIDA förekommer också på forumet. Men även vi kan anta att det då rör sig om piratkopior, så går det inte att veta säkert... Någon kanske har köpt hela paketet lagligt och säljer det med licens och allt för några hundralappar? ;)
Inte så troligt, men går som sagt inte att veta. Lika med kartskivor antar jag då dessa bjuds ut till försäljning. Man får förutsätta att det är original.

Samma sak med diskussioner ang. fortkörning och trimmade motorer. Man kan anta att det handlar om körning på allmän väg, men kan lika gärna handla om körning på bana eller privat väg.

När det gäller kopiering av kartskivor t.ex. så antar jag att alla diskussioner är rent teoretiska.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]