Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ceska
Tittade på min returledningar och är 90 % säkert att det sitter backventil på i början av returledningen till spridarna, alltså mellan bränsle pumpen och första insprutare. I reservdelskatalogen finns inte någon separat men den koppling eller eventuell backventill ingår i returledningen.
av kicken
Gjorde själv detta test på samma sätt som det beskrevs om innan, med pvc slang, uppmät 12,5cm, mitt resultat blev på ett ungefär så här: Spridare (närmast oljepåfyllningslock) 1: 12ml 2:11ml 3:9mm 4:8ml 5: 6ml är det godkänt? Bild
Bil: v70n 2007 d2.4 126hk

För mig kom det också ut diesel från returslangen, så fick knöla ner den i en 2 liter flaska.. blev halvfull på 1 min tomgång

Anledningen till testet var för den vibrerar så dant i motorn, innebackspegeln vibrerar (så man inte ser så bra i den) på tomgång och under färd.. efter tester skulle jag montera tillbaka returen och såg att dom var bruna och skitiga, så jag torkade av dom, även i spridaren och efter det så vibrerar motorn mycket mindre! (måste testa när den är kall också, kanske vibrerar mer då) kan det vara så att det inte var helt tätt så det kom in luft som gjorde att den vibrerade?

kan ju tillägga att jag tycker den vibrerar mycket ändå, men helt klart mindre, kanske koppartätningen mellan topplock och spridare är boven nu? tankar ?
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]