Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilia svarar att de fortfarande inte fått svar från Volvo men ett nytt myckelblad kostar 2000kr senare mejlar de 1500...lite sjukt att det lilla biten ska kräva sådana kostnder...
Det sjuka är att jag har keyless och egentligen behöver aldrig dra fram nyckeln MEN nyligen har jag blivit påkörd och därefter fungerar inte låset till bagage luckan. Så jag måste ta fram nyckebladet hela tiden nu. Det verkar att det bladet som är tillämpad till nöd situationer inte håller till vardagsbruk och det är därför den lossnar... Undrar hur Trygg Hansa reagerar om jag kräver ersättning för den. De är gnälliga även om det är ett annat försäkringsbolag som ska stå för kostnader eftersom den andra föraren har erkänt fel mm.
Hur menar du att det hjälper med nyckeln, om låset i luckan inte fungerar? Det finns väl ingenstans där bak som man kan stoppa in nyckeln? Sätter man den i dörren blir det väl samma resultat som med fjärren. Eller menar du att ingen normal upplåsning alls fungerar på grund av påkörningen där bak?
Klart att det finns en lösning med nykeln när fjärrsystemet klyddar. Det stämmer att jag blivit påkörd och drefter blir jag tvungen att öppna bagageluckan med nykeln flera gånger om dagen. Trygg Hansa klyddar hela vägen. De kommer säkert att säga "din PCC har inte blivit påkörd" även om jag aldrig hade skadat nykeln om jag inte blivit påkörd.
GATUPLAN skrev:Klart att det finns en lösning med nykeln när fjärrsystemet klyddar. Det stämmer att jag blivit påkörd och drefter blir jag tvungen att öppna bagageluckan med nykeln flera gånger om dagen. Trygg Hansa klyddar hela vägen. De kommer säkert att säga "din PCC har inte blivit påkörd" även om jag aldrig hade skadat nykeln om jag inte blivit påkörd.
Det är nu du ska byta till Volvia
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]