- sön 11 sep 2016, 12:05
#1108620
Hej!
Hämtar vår nya XC60 nu på fredag och står i valet och kvalet om jag ska låta ÅF flasha ner navigatorn till det facila priset av 6900 kr...
Svårt att få grepp om exakt vad som skiljer den "riktiga" navigatorn eller de internetbaserade navigationssystemet som ska finnas med.
Vi lånade hem en bil för ett tag sedan och testade den "riktiga" navigatorn och jag kan inte påstå att den imponerade. Vi bor i ett ganska nytt område men vägarna har funnits i över 4 år och de var INTE med. Till råga på allt försökte den omgående lura ut mig på en cykelväg...
Men det som lockar är ju givetvis att slippa externa prylar med sugproppar som lossnar och lösa kablar. Den är ju snyggt integrerad med det digitala klustret som visar nästa sväng etc.
Kan någon reda ut hur bra internatkartorna egentligen fungerar? Man kan ju uppgradera till den "riktiga" vid ett senare tillfälle, det behöver ju inte ske vid leverans.
Mvh Lars
Hämtar vår nya XC60 nu på fredag och står i valet och kvalet om jag ska låta ÅF flasha ner navigatorn till det facila priset av 6900 kr...
Svårt att få grepp om exakt vad som skiljer den "riktiga" navigatorn eller de internetbaserade navigationssystemet som ska finnas med.
Vi lånade hem en bil för ett tag sedan och testade den "riktiga" navigatorn och jag kan inte påstå att den imponerade. Vi bor i ett ganska nytt område men vägarna har funnits i över 4 år och de var INTE med. Till råga på allt försökte den omgående lura ut mig på en cykelväg...
Men det som lockar är ju givetvis att slippa externa prylar med sugproppar som lossnar och lösa kablar. Den är ju snyggt integrerad med det digitala klustret som visar nästa sväng etc.
Kan någon reda ut hur bra internatkartorna egentligen fungerar? Man kan ju uppgradera till den "riktiga" vid ett senare tillfälle, det behöver ju inte ske vid leverans.
Mvh Lars