Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V33nom
Naturligtvis så koplade jag ju ur kcr:en direkt eftersom att jag liksom många andra vet att det enda den gör är att höjja bränsletrycket i fuelrailen!

Men åter till frågan! Förmodat problem med vacumslang till dumpen, vart tusan kan jag lokalisera dumpen ?
av V33nom
Alltså "dumpen" ska ju dumpa tillbaka i systemet, och det i precip helt ljudlöst!
Nu låter den liite som en öppen dump!

Vill minnas att jag sett nån gång att dumpen är av plast, kanske har den spruckit,
av Ceska
Ja det låter som, men jag tror att det är en vnt mekanismen eller dess styrning (elektrisk) som kärvar - kan inte reglera trycket korrekt.
av Cox
Då en dieselmotor saknar gasspjäll, så fyller en avlastningsventil inte någon funktion, tvärtom det skulle inverka negativt
av V33nom
Ceska skrev:Ja det låter som, men jag tror att det är en vnt mekanismen eller dess styrning (elektrisk) som kärvar - kan inte reglera trycket korrekt.
Vart kan jag finna den delen då ?:)
Först måste man göra ordentligt diagnos med VIDA eller likvärdig utrustning som tillåter att utföra tester med turbo styrningen så att det verkligen är turbo och inte tryckgivare tex. Blir det el delen så blir det hela turbo byte då dem är som en enhet, blir det vnt mekanismen som kärvar så blir det turbo byte också :) eller åtminstone renoveringen.

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]