...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:En sak som är så galet störigt är när bilarna kör om på tvåfiligt och går in preciiis framför. Körde 55 mil (mest motorväg idag) och det hände hur många gånger som helst!!! :-(O) Tydligen är detta mer förekommande runt och sönder om Stockholms-området.

Kul när man hör hur det smattrar på bilen av stänk (sådär kul på ny och dyr bil) och sen bromsar den adaptiva farthållaren själv bara för att bilarna går in för tight. Dessutom fler än 10 gånger så minskade den omkörande bilen farten efter omkörningen.... :roll:
... och i detta geografiska området tar man sig friheten att ligga i mittfilen där det är 3 körfält. :-(O)

Det finns mycket, mycket, annat jag blir galen på. En sak är folk som sackar i uppförsbackarna. Precis som att de kör en 60-tons långtradare... :-(O) Tänk om folk kunde lära sig kompensera motlutet med gaspedalen om de envisas att inte använda farthållaren. :roll:
XC90_Executive skrev:En sak som är så galet störigt är när bilarna kör om på tvåfiligt och går in preciiis framför. Körde 55 mil (mest motorväg idag) och det hände hur många gånger som helst!!! :-(O) Tydligen är detta mer förekommande runt och sönder om Stockholms-området.

Kul när man hör hur det smattrar på bilen av stänk (sådär kul på ny och dyr bil) och sen bromsar den adaptiva farthållaren själv bara för att bilarna går in för tight. Dessutom fler än 10 gånger så minskade den omkörande bilen farten efter omkörningen.... :roll:
??? Med T8 ska det väl inte behöva hända att du blir omkörd ???
Användarvisningsbild
av joel80
Kan väl hända att man vill behålla kortet när man har en T8.. Vore nog tråkigt att behöva ha den stående och ta bussen..
Men kom igen, fattar ni inte ett skämt, vilken skruttbil som helt toppar ju 200 idag och det beror inte på bilen utan hur galen förare är om man bli omkörd eller ej

För övrigt... Rullade omkring i en Corolla för 2000 kr, den var överlägsen en XC90 i många avseenden, man kunde bli omkörd på nylagt oljegrus så stenarna smattrade värre i lacken och rutorna än om 10 st IS terrorister hade pepprat bilen med sin kalaschikows. Och det kändes bara lungt och fint. Sen kunde man parkera bredvid barnfamiljer där ungarna sparkar upp dörrarna så det bara bara smällde i dörrsidorna. Lika lungt det, Det fixar ingen ny premiumkärra.
Användarvisningsbild
av joel80
Jo men nu skämtade jag ju också lite.. Borde kanske använt en smiley.
Nej just parkeringar är jobbiga med ny bil.. Däremot är just barnfamiljer inte värst.. Dom/vi vet att det behövs plats, och man säger till barnen om det är trångt. Värre med dom/vi som kör omkring i bilar dom inte bryr sig om, eller som inte förstår att andra bryr sig om sina bilar. :/
Finns en tredje kategori: folk som ser ägare till fina/rena/glänsiga bilar som putsbögar och smäller bara för att jävlas. Ställer mig alltid lite extra långt bort för att slippa både sådana och folk som bara inte fattar.
Användarvisningsbild
av Derank
Allinug skrev:Ja, vad säger man?

Bild
Sådär gör jag dagligen. Ser inga problem med det. Det finns alltid platser över
Derank skrev:
Allinug skrev:Ja, vad säger man?

Bild
Sådär gör jag dagligen. Ser inga problem med det. Det finns alltid platser över
De flesta som gör så gör det nog mest för att manifestera att de inte bryr sig och andra och att de gör som de vill, mer än att de är rädda om bilen.
Dagens arga tut gick till en kvinna av haggliknande karaktär. Hon hade legat bakom mig en bra bit och lite då och då nosat mig i baken, dock ej provokativt, bara tanklöst. När vi körde ut på 2+1-väg insåg jag direkt att det inte var någon idé att köra om lastbilen framför mig. Dels för att jag kunde köra om i stigningsfältet 1,5 minuter senare och dels för att det var en massa bilar framför lastbilen som inte körde snabbare än den och sist men inte minst för att kön började bromsa upp längre fram. Kvinnan låg kvar bakom ända tills skylten varnade för att det var 300 meter kvar innan två filer blev en. Då körde hon om får att direkt knö sig in i det lilla avstånd som var mellan mig och lastbilen. Hastigheten hade då sänkts så att jag höll två billängder till lastbilen. Där tyckte hon att det var fiffigt att köra in. Hon fick en femsekunderssalva från min tut. När vi kom fram till stigningsfältet så gav hon sig ut för att köra om lastbilen. Hon lyckades nog pressa upp sin gamla Ford Galaxy till dryga 80 Km/tim på 100-sträckan. Nyss hade hon ju jäkligt bråttom men hon kom kanske av sig?
  • 1
  • 363
  • 364
  • 365
  • 366
  • 367
  • 553
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]