Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Micksson skrev:Kompisen testade lustigt nog sin 6P i min V70 2016 för ca två veckor sedan. Fungerade utan problem. Min sambos 5X och min P9 fungerar precis lika bra. Alla med senaste uppdatering.
Vet du om du gjort någon specifik uppdatering? Vi besiktiga bilen för någon dag sen och fick åka till Volvo för att släcka en 2:a, pga av för högt ställt dimljus...Han på Volvo tyckte det var lite löjligt, skiljde typ 1 grad ;) Men skitsamma, då justerade dem det och kollade samtidigt efter felkoder. Allt var uppdaterat med senaste programvaran. Vet du om det finns någon specifik uppdatering man måste göra för just dessa mobiler? Tänkte ringa dit imon, var där igår men teknikerna jobbar inte på helgerna, fattar inte det (:-) (:-) (:-)
Ringde till Volvo och något direkt svar hade dem inte, mer än att det fanns en uppdatering man kunde göra. Var mer en allmän för kommunikationen i bilen, men han visste inte om det kunde hjälpa mig med blutooth. Men nu har jag lyckats lösa det till 90%, är tydligen beroende på vilken musikapp man använder. Kör inte Spotify utan har musiken lokalt på mobilen. Nu får jag upp info om låtarna och kan växla via ratten utan problem. Det enda som inte vill funka är att minuter och sekunder rullar inte, samt att man kan inte spola i låten. Men är mindre problem.
Elpriset

Så här ser en "riktigt" 15kW […]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]