...

Moderator: Moderatorer

En V70 är nog snyggare än de där tycker jag även om de är lite fräsiga, sen är jag ingen Saab-fantast utan volvo-fan men denna lilla skönhet såg jag på blocket i går och måste säga att det är en riktig snygg bil:
Skärmavbild 2016-08-29 kl. 17.20.01.png
Skärmavbild 2016-08-29 kl. 17.20.01.png (388.1 KiB) Visad 544 gånger
Användarvisningsbild
av Robbi
Idag blev jag instängd 3 ggr i rad av en ung tjej i en V40 som tydligen känslokörde utan någon koll alls. Jag körde om henne och hon började tailgejta. Jag bytte till högerfil och när nästa bil kom och jag skulle köra om, tänkte hon samma sak och stängde in mig. Sedan fick jag köra om henne då hon droppade hastigheten efter det. Detta mönster upprepades tre gånger på ett par mil...

Skickas från min iPad via Tapatalk
Åh.. sånt är så sjukt störigt.. Och gör man nått åt det för att få uppmärksamhet på det, typ tutar, blinkar med ljus, bromsar eller på annat sätt "påkallar uppmärksamheten" av en sån förare har dom noll förståelse för varför man är upprörd och ser på en som att man är värsta BMW-dåren. :shock: :shock:
De som beter sig sådär måste ju vara de som orsakar alla parkeringsskador, de har ju uppenbarligen noll känsla i gasfoten.
Det finns ju såna och såna. Darför har jag en vettig motor i V70:n, som kan ge det lite extra, när det behövs. Har ju inte körkort i evigheter nu, men i det 12 år (inkl. 8 med C-kort) och drygt 2000mil/år känner jag det flersta beteende och kan ana lite i förväg. Finns det risk, att en sån vill "undervisa" eller "lära" mig skiter jag i köra ifrån. Då är jag den gammla gubben och kör lungt och fint bakom. Då är det inte värd och riskera livet av ngn.
Så långt jag är envis och följer bakom får jag oftast chancen efter ett tag... Stadigt och uthållighet funkar oftast bäst för min del.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
En sak som är så galet störigt är när bilarna kör om på tvåfiligt och går in preciiis framför. Körde 55 mil (mest motorväg idag) och det hände hur många gånger som helst!!! :-(O) Tydligen är detta mer förekommande runt och sönder om Stockholms-området.

Kul när man hör hur det smattrar på bilen av stänk (sådär kul på ny och dyr bil) och sen bromsar den adaptiva farthållaren själv bara för att bilarna går in för tight. Dessutom fler än 10 gånger så minskade den omkörande bilen farten efter omkörningen.... :roll:
  • 1
  • 362
  • 363
  • 364
  • 365
  • 366
  • 553
Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Ny Kartuppdatering

Det är nu en vecka som jag försöker[…]

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]