Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en V70 II -14, Summum där blutoothenheten inte vill fungera riktigt.

Hade tidigare en Samsung Galaxy S4 där streaming av musik samt telefon fungerade perfekt. Har sedan någon månad en Huawei Nexus 6P, telefonfunktionen funkar som vanligt men musiken strular. När jag startar en låt så låter det som det ska men får inte upp låtinfo i bilens display, går heller inte att växla låt när väl skärmlåset gått in. Kör man en låt via youtube är det inga problem, men växlar man sedan tillbaka till musiken står youtube-infon kvar i bilens display. Sambon har en Samsung Galaxy S6 Edge som fungerar perfekt! Har testat med olika spelare men samma sak.

Nu kollade jag i bilens manual och där stod att en del mobiler inte är helt kompatibla med bilens blutoothenhet. Men tycker det är så skumt att kör man via youtube kan man växla videoklipp utan problem, känns ju nästan som om problemet ligger i vilken musikspelare man har. Där har jag testat ett gäng utan förbättring!

Tack på förhand!

//LG78
Sådär har jag haft på både V70in och XC60in, vissa telefonmodeller ser man låtarna , andra inte, har dok aldrig haft problem att byta låtar via knapparna,

alla ericsson el Sonylurar visar ingen låtinfo, de flesta samsung visar låtinfo, någar andra telefonmärken har jag aldrig ägt.
Derank skrev:Sådär har jag haft på både V70in och XC60in, vissa telefonmodeller ser man låtarna , andra inte, har dok aldrig haft problem att byta låtar via knapparna,

alla ericsson el Sonylurar visar ingen låtinfo, de flesta samsung visar låtinfo, någar andra telefonmärken har jag aldrig ägt.
OKi...Testade du att köra några klipp från youtube? Hade inte det heller fungerat till fullo så var ju saken biff, men den biten funkar klockrent. Det är det som är så skumt. Kanske lika bra att ta kontakt med Bilia om dem har några intelligenta svar? ;)
Spelar ingen roll, det kan vara en miss i protokollet som gör att den inte lirar med bra med bilen. Android är ju ganska brett och alla gör sin egna grej däri.
Däremot skulle jag försöka antingen hitta någon med identisk telefon och bil och se ifall den personen upplever samma problem, alternativt prova telefonen i en likvärdig kärra hos ex bilhandlaren.
Sånt här brukar bara lösas genom uteslutningsmetoden.
grillchips skrev:Spelar ingen roll, det kan vara en miss i protokollet som gör att den inte lirar med bra med bilen. Android är ju ganska brett och alla gör sin egna grej däri.
Däremot skulle jag försöka antingen hitta någon med identisk telefon och bil och se ifall den personen upplever samma problem, alternativt prova telefonen i en likvärdig kärra hos ex bilhandlaren.
Sånt här brukar bara lösas genom uteslutningsmetoden.
Ska till Bilia imon, kankse man kan testa där i en liknande bil...återkommer!
Ja passa på då, vet att det för några år sen var problem med någon Samsung-modell, vet inte om det redan var planerat eller hur de kom underfund med problemet men folk härifrån hörde av sig till Samsung som lite senare skickade ut en mindre uppdatering som löste bekymret.
grillchips skrev:Ja passa på då, vet att det för några år sen var problem med någon Samsung-modell, vet inte om det redan var planerat eller hur de kom underfund med problemet men folk härifrån hörde av sig till Samsung som lite senare skickade ut en mindre uppdatering som löste bekymret.
Ahaaa...Får se vad dem säger imon!
grillchips skrev:Låter som telefonmjukvaran.
Det är telefonmjukvaran det beror på, jag har en Samsung galaxy A5 som visade låttitlarna tills jag uppdaterade den med seanste FW då försvann bla låttitlarna.
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Någon som har gjort en optimering och vill d[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]