Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

En rättelse: Vi har ju faktiskt en medlem här på forumet som har en gasdriven 940 som definitivt inte är solid vit. Borde vara pärlemo, väldigt tjusigt skimrande på bilderna iallafall. Men det kanske är en one-off, om man då vill räkna det som att jag har rätt eller inte :roll:
White skrev:Nej, men man sliter mycket mer bromsar på en automatare då den inte har någon direkt motorbroms. Men visst, det skadar ju aldrig
med lite bättre grejer. :)

Pcht, du behöver köra en 2.0T5, då ska du få se på noll motorbroms :lol: Ska man sakta in från 90 till 70 får man släppa gasen en halvmil innan, typ :lol:
En fördel är dock att man kan spara rejält med bränsle om man utnytjar tyngdlagen i nedförsbackar, i brantare backar kan man köra utan gas i typ 1km efter backen :mrgreen:
garinge skrev:Fördel är att bromsoken motioneras oftare och inte sopar ihop pga ej användande av bromsarna ;)

Mnjae, det beror nog på... Man behöver ju inte tvärnita bara för att man saknar motorbroms. Jag fick ju klagomål häromåret på bes. att jag inte bromsade tillräckligt hårt(=rost på bakskivorna) :mrgreen:

Och jag fick byta båda oken bak också då dom hade "sopat ihop" :wink:
Lucif3r skrev:
garinge skrev:Fördel är att bromsoken motioneras oftare och inte sopar ihop pga ej användande av bromsarna ;)

Mnjae, det beror nog på... Man behöver ju inte tvärnita bara för att man saknar motorbroms. Jag fick ju klagomål häromåret på bes. att jag inte bromsade tillräckligt hårt(=rost på bakskivorna) :mrgreen:

Och jag fick byta båda oken bak också då dom hade "sopat ihop" :wink:
Nää det är sant, jag har automat, och verkade som tidigare ägaren sällan använde bakbromsarna för kort efter köpet så besiktade jag den UA, men fick "påpekande" att vänster bak låg på lite, så jag bytte det OK:et och belägg, sen har min bil nästan stått sen förra vintern tills i vår pga tråkigheter samt blev nästan inneboende med karolinska sjukhuset, så höger bakOK hade tydligen legat på så hårt så det nästan började brinna för några veckor sen, vita färgen på fälgen smälte med :/ så det OKet fick med bytas, jag brukar köra inspirierat när jag inte har famijen i bilen, och använda både bakre och främre bromsarna, så nu ska det väl hålla länge :P
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 291

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]