Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordda
Okey, jo jag får typ fylla efter varje gång jag kört :/ Men det kan inte ha att göra med att det står biltema på flaskan?

Ska kolla vad jag har för fugge.
Användarvisningsbild
av Caffis
Nej det ska inte ha någon betydelse Fylla behöver du bara göra om det är tomt.
av Rådlös
Någon form av läckage har du ju, för där brukar man bara behöva kolla oljan, och eventuellt fylla på ungefär en gång om året.

Kolla statusen på din förgasare.
av Nordda
Förgasaren är en Zenith iaf. Finns det något packningskit att köpa så man kan byta allt på en gång?
Användarvisningsbild
av Caffis
Hur mycket drar den? Typ inte ovanligt att den slukar all olja på sisodär en hundra mil. men sen finns det dom som är kanon täta tar ingen olja. hade en sådan förgasare som glurpa olja och bilen var nästan ny. Så jag kommer i håg att jag hade en ordväxling med volvo men det var normal förbrukning tyckte dom.
av Nordda
100 mil bara? När jag kollar efter jag kört 30 så är nivån längst ner. :(
Användarvisningsbild
av Caffis
Den är nog ganska glapp. kolla om du inte kan hitta en fin på skroten
av Nordda
Jag hittade 2 st turbo's i en gammal lada nyss och en förgasare. Förgasaren glömde jag lägga i bilen och ena turbon satt fast i massa kablar och jag hade ingen avbitare. Men jag fick med mig en turbo...gratis! Fast jag har ingen aning om vad den passar till. Blir väl en sväng dit igen så småningom.
Användarvisningsbild
av Caffis
Turbo förgasaren passar INTE på din om du inte har turbo(det går men jag tror att den drar soppa i onödan finns säkert någon turbo nisse som vet bättre här på forumet). Har du en vanlig sug motor ska du nog ha en vanlig.
av Nordda
Ingen aning om det var en turboförgasare? Hur ser dom ut? Jag la märke till att den där inte såg ut om en vanlig iaf. För det var typ en förgasare som satt fast i en stor "låda" eller vad man ska kalla det. Såg knepigt ut. Men, men...den är ju ändå värd pengar :twisted:
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]

Extraljus

Jag misstänker att det borde fungera med n&ar[…]

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]