Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Det är väl lika lätt att hålla tanken full hela tiden som det är att nästan alltid ha den tom? :???:
av Dnordin
wissel skrev:Det är väl lika lätt att hålla tanken full hela tiden som det är att nästan alltid ha den tom? :???:
Ja visst är det så även om det blir något tur mer till macken :)
Det svåraste är nog att komma ihåg det, vi tankar så pass sällan typ en gång i månaden. Kanske blir två nu då ;)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Användarvisningsbild
av wissel
Dnordin skrev:
wissel skrev:Det är väl lika lätt att hålla tanken full hela tiden som det är att nästan alltid ha den tom? :???:
Ja visst är det så även om det blir något tur mer till macken :)
Det svåraste är nog att komma ihåg det, vi tankar så pass sällan typ en gång i månaden. Kanske blir två nu då ;)
Fördel är också att du slipper kondens i tanken om den är full. Nu inför vintern menar jag.

av Dnordin
johnnype skrev:Wissel skriver med stor visdom!

Själv så köpte jag en fabriksny tankgivare på Volvo (ca 3000kr?) när jag körde V70 för att slippa problemet helt.

Logiken bakom felet lyder något med att sensorn, någon form av potentiometer, slits ut och glappar vilket gör att motorn som ska pumpa bensin kopplas bort. Inte får man någon felkod på detta heller, verkar helt oövervakat! Och det på en bil som övervakar de mest konstiga saker i CAN-nätet.
Om jag skulle få för mig att åtgärda felet är det den vanliga tankgivaren, vit grej med en arm på, typ flottör ser det ur att vara? Man byter? Se bilden nedan

Bild

Trodo.se har värmepaket i olika kvalitets- oc[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

@Malmstroem , Det där är bara för […]

Jag har Ystad Energi, som får el från […]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]