Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För ett tag sen slangade nån idiot min bil och sabbade i samband med det bränslepåfyllningsröret så det läcker när jag tankar. Inte jättemycket, men det droppar och bildar en pöl under bilen vid tankning.
Nu vill jag byta ut skiten, men det är segt att lämna in på verkstad (även om försäkringen tar det). Så jag tänkte att jag och en polare tar tag i det själva. Han är bilmekaniker, så det är inget "två random snubbar donar lite med soppasystemet".

Iallafall. På allabildelar.se hittar jag bränsepåfyllningsrör från en XC70-bensinare från -05. Men frågan är, passar detta till min XC70 från -02? Jag vet att en del delar passar alla modeller mellan -02 och -08, men en del verkar skilja sig mellan modellerna från -02 till -04 samt -05 till -08. Hur är det specifikt med bränsepåfyllningsröret?

Den här delen, specifikt:
https://www.allabildelar.se/utskrift/del/G785501
Relaterat till detta, så autostoppar ofta pumpen på macken när jag fyller tanken, innan tanken är full. Det verkar som att det bubblar upp i påfyllningsröret mycket tidigare än normalt, ofta indikeras att det är fullt när i själva verket ganska precis halva tanken har fyllts med bensin. Tror vi det löser sig med nytt påfyllningsrör, eller kan det vara nåt knas med själva tanken så även den måste bytas?
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]