Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knatch
Volvo ringde mig angående vad jag tyckte om provkörningen.
Dom ringde nog runt till alla som lämnat sina uppgifter i samband med provkörningen.
Jag berättade samma sak som jag skrivit här och genast började tjejen jag pratade med att skriva ner det jag sa. Det verkar som att dom verkligen vill! Glädjande faktiskt.
Jag drog till med att jag gärna velat se en S90 Li med V8/V10, laminerat glas runtom, elgardiner, massagestolar även bak, justerbart baksäte, led skärmar i nackstöden, kylskåp bak, 2 sits bak och offra mittensitsen till nåt entertainment system likt bmw 7serie, totalt ljudisolerat i kupen. Fyfan va ståballe om den kom ut! :oops: , det sista sa jag inte av uppenbarliga skäl men allt annat skrev hon ner. Återstår att se vad som händer men ska man lira i premiumklassen så gäller det att komma med ett flaggskepp av den kalibern.
Inte för att jag skulle ha råd med den som förstahandskund men kanske 2a eller 3e.
Personligen hade jag velat ha en fullsmetad s90 med minst 3 liters v8a med turbo eller liknande.
av Linqid
SundanceKid skrev:Elmanövrerade stolar med minne är ju självklart på en sån här bil. Finns det nån som inte beställer det på båda sidor fram?
Vår Volvo är privatköpt, och det kommer även en eventuell V90 (isf Momentum) vara. Jag åker i princip alltid ensam i min bil och skulle med andra ord aldrig lägga privata pengar på elstol varken för förare eller passagerare.

Tycker med andra ord inte att det är självklart. :)

Vår X4 har det mesta, men med leasingbil är det lite lättare att kryssa i tomma rutor i utrustningslistan...
av Linqid
Knatch skrev:Jag drog till med att jag gärna velat se en S90 Li med V8/V10, laminerat glas runtom, elgardiner, massagestolar även bak, justerbart baksäte, led skärmar i nackstöden, kylskåp bak, 2 sits bak och offra mittensitsen till nåt entertainment system likt btw 7serie....
Låter som en fin bil, men S90 är ingen konkurrent till 7-serie eller S-klass. Men en S100 (?) kanske inte är omöjligt i framtiden.

En hel del av dina önskemål kan ju bli verklighet om det kommer en motsvarighet till XC90 Excellence för S90.
av megaoctane
@Knatch - en slik bil vil havne på 7 serie og S klasse nivå. Hvorfor ikke bare kjøpe nye S klasse nå siden det er det du ønsker i en bil. Ta gjerne en S63 AMG så har du nok hestekrefter?
av Knatch
megaoctane skrev:@Knatch - en slik bil vil havne på 7 serie og S klasse nivå. Hvorfor ikke bare kjøpe nye S klasse nå siden det er det du ønsker i en bil. Ta gjerne en S63 AMG så har du nok hestekrefter?

Tack för tipset! Visste inte att dessa bilar fanns ;)
Men jag avstår då jag bara kör volvo och inget annat...
av perhall
Om din fru är fotomodellång och du är normallång behöver man ej elstolar. Vi justerar aldrig stolarna. Vi är lika långa och sitter likadant.. har haft elstolar i flera bilar men aldrig rört dem knappt...
av Djungelbrand
Skulle aldrig lägga extra pengar på elstolar. Tänkte inte ens tanken när jag specade min. Sparar säkert lite vikt på att köra manuell med :wink:
av Gorban
Elstol är ju standard för föraren då man väljer Inscription. Att då ha en manuell passagerarstol utan minne var helt otänkbart för mig. Som att ha en stol i skinn och en i tyg. Inte premium.
av KrilleW
Egentligen finns ju bara behovet på förarstolen om man är två personer som kör bilen och har väldigt olika inställningar. Det skiljer sig över 20 cm mellan mig och min sambo i längd så behovet finns helt klar. Hon sitter både högre och längre fram än jag gör. Vet inte hur många gånger jag svurit när jag öppnat bildörren och måste dra bak stolen en halvmeter för att ens komma in i bilen :lol:

Passagerarsidan anser jag att behovet är ungefär noll, men tanken av att den är manuell när det är el på förarsidan får mig att må dåligt. (jag vet att jag behöver hjälp)
av Amli
Hehe, KrilleW. Hela det där inlägget skulle lika gärna kunna varit mina ord på pricken ;-//
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Kan det vara något annat som gör att […]

Tvättade bilen 2 gånger då vi f&a[…]

Så lambdasonden kan inte skicka fel informat[…]

Vad är det för moment på muttrarna[…]