Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
StefanN skrev:
Schmoyoho skrev: Kan även meddela som lite kuriosa att om man har en bil med motoriserad släde så kan man bara lägga in nyckeln i tändningslåset utan att skjuta in den och därifrån starta manövrera läge I, II, III.
Om du kan göra det är ditt lås trasigt, det går inte göra detta annars.
Min nyckel måste ända in för att manövrera något. När batteriet dog,fick jag inte ut nyckeln
av mbc
Schmoyoho skrev:Rätta mig om jag har fel men är det inte så att de nyckellösa modeller inte någonsin haft motor? Däremot vet jag inte hur de nyare bilarna fungerar om man inte har keyless. Är motorn borta där? (Av nyfikenhet, vad händer i sådana fall om man drar ur nyckeln med motorn igång?)

Kan även meddela som lite kuriosa att om man har en bil med motoriserad släde så kan man bara lägga in nyckeln i tändningslåset utan att skjuta in den och därifrån starta manövrera läge I, II, III. Minns inte vad som händer om man tar bort nyckeln därifrån dock.
Har en 13 utan keyless, tar man ut nyckeln så varnar den i displayen att nyckeln är urtagen, det är allt som händer.
Inga problem att köra vidare med nyckeln i fickan eller nån annanstans.
Ingen "motor" som matar ut eller in nyckeln finns det heller.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]