...

Moderator: Moderatorer

Hahaha.. Mja.. Jag har svårt för att se det där som ett seriefel.

Som sagt riktigt dåligt att ha kvar den i trafik efter nästan en månad.. Förstår att det är dyrt att ha en lastbil stillastående, men man måste ju ändå se till att den är körduglig och t.ex har fungerande belysning.
Hehe sköj med en ny video, synd bara att vissa inte verkar lära sig att just farten inte är det man tjänar så mycket på, synd med att vi inte har fler kontroller då man kan köra hur som utan att det åtföljs av polisväsendet.

Körde med släp första gången någonsin förra veckan, har ju bara haft körkort i en 17 år :) Det skulle trängas och köras om som aldrig förr bara för att lite senare bli omkörd av mig eller hamna en bil framför vid nästa rödljus. En tröttnade jag på och släppte inte in henne längre fram när hon ville in i mitt körfält, hon hade tydligt markerat tidigare att samarbeta i trafiken ville hon ju inte :)
Micce1980 skrev: Körde med släp första gången någonsin förra veckan, har ju bara haft körkort i en 17 år :)
Lustigt, jag var nära att få göra det igår. Frugan ville spontanshoppa badkar, men tamejfan, det gick in i bilen. :lol:
Så ännu är släposkulden inte tagen!
Haha.. jag körde husvagn när jag övningskörde. ;)

När det gäller hur folk kör på 2+1vägar.. De som ligger asnära hela vägen fram till det blir tvåfiligt kommer ju faktiskt om betydligt saktare än om man gör som jag brukar. Ligga på bra avstånd under enfiligt, och när det nästan blivit 2-filigt börja gasa så att man direkt när det är tvåfiligt kan byta fil för omkörning och då kanske redan kör i 110km/h istället för 80km/h eller vad nu lastbilen/bilen med släp kört i. Att ligga och trycka i rumpan på den som kör sakta och sen börja omkörningen från samma hastighet känns bara så dumt. :)
joel80 skrev:Haha.. jag körde husvagn när jag övningskörde. ;)

När det gäller hur folk kör på 2+1vägar.. De som ligger asnära hela vägen fram till det blir tvåfiligt kommer ju faktiskt om betydligt saktare än om man gör som jag brukar. Ligga på bra avstånd under enfiligt, och när det nästan blivit 2-filigt börja gasa så att man direkt när det är tvåfiligt kan byta fil för omkörning och då kanske redan kör i 110km/h istället för 80km/h eller vad nu lastbilen/bilen med släp kört i. Att ligga och trycka i rumpan på den som kör sakta och sen börja omkörningen från samma hastighet känns bara så dumt. :)
Trodde jag var ensam om den taktiken, så det är glädjande att fler fattat!
Fram med popcornen och en öl... ny video, så här på sena fredagskvällen. ;)

[youtube]PjZwu2tWyjY[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=PjZwu2tWyjY
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Ja, det är vad jag fått lära mig. Ta guppen rakt på istället, att bara köra med ena däcket sliter betydligt mer på fjädring och upphängning än att ta det jämnt med båda.

Och bilen bakom var bra nära där, under 0,5 sekunder. Körkortsdragning om polisen skulle mätt. Det är lite väl grinigt att stänka grus, men faan va less jag är på folk som kör för nära. Riskera andras hälsa på det viset är ett jävla sätt och då får man ibland faan ta skit tillbaka.
Har en kollega som blev påkörd bakifrån för snart 20 år sen. Han har kraftigt nersatt funktion i sina ben (p.g.a nackskadan) och ständiga smärtor han får leva med resten av sitt liv. Det är faan inte okej, hur jävla bråttom man än har. Där har du den värsta sortens förare...
  • 1
  • 312
  • 313
  • 314
  • 315
  • 316
  • 356

:-) Har en som jag köpt ny i Ludvika för[…]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]