Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
#1107341
Tusan vad ni alla pressat upp era bilar i hastigheter..
170km/h tyckte jag räckte gott.. Fast mer förälskad är jag nog i turboknuffen man får när man trycker plattan i mattan och bilen hoppar iväg :D
Schmoyoho skrev: Beror nog på vilken röd man har också, BMW har ju en röd-orange färg som är ganska mysig. Kanske blir konstigt med rött i mätaren och grönt i resten av bilen, vitt passar ju in bättre i det hänseendet.

Inte min bil i filmen men jag har en likadan, har nog sett alla V8-klipp gånger flera från innan jag köpte min så jag kom naturligtvis att tänka på den filmen :) Har varit upp i 230 som mest och det kändes hur stabilt som helst, enda anledningen jag inte tagit den upp till spärren på 250 är att inga vägar i min närhet är nog släta för att kännas särskilt stabila att köra 190-200 på, vid 230 är man mer leds på att skumpa runt. P3:orna tror jag har lite bättre framvagn än P2:orna dock så de känns mer stabila längre upp i hastigheterna.

Hur många kusar har du i din 2,4t förresten om du har bsr steg 3 med allt vad som hör till?
Kan nog mycket väl vara så att p3 är stabilare, har inte kört någon.
Enligt bsr så ska jag ha 264 rappa ponnysar under huven men jag tror dock några sprungit vilse med åren. Sitter ju en liten 13G ltt så det händer inte så mkt mer efter 4000 varv..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1107371
Tette skrev:Tusan vad ni alla pressat upp era bilar i hastigheter..
170km/h tyckte jag räckte gott.. Fast mer förälskad är jag nog i turboknuffen man får när man trycker plattan i mattan och bilen hoppar iväg :D
Schmoyoho skrev: Beror nog på vilken röd man har också, BMW har ju en röd-orange färg som är ganska mysig. Kanske blir konstigt med rött i mätaren och grönt i resten av bilen, vitt passar ju in bättre i det hänseendet.

Inte min bil i filmen men jag har en likadan, har nog sett alla V8-klipp gånger flera från innan jag köpte min så jag kom naturligtvis att tänka på den filmen :) Har varit upp i 230 som mest och det kändes hur stabilt som helst, enda anledningen jag inte tagit den upp till spärren på 250 är att inga vägar i min närhet är nog släta för att kännas särskilt stabila att köra 190-200 på, vid 230 är man mer leds på att skumpa runt. P3:orna tror jag har lite bättre framvagn än P2:orna dock så de känns mer stabila längre upp i hastigheterna.

Hur många kusar har du i din 2,4t förresten om du har bsr steg 3 med allt vad som hör till?
Kan nog mycket väl vara så att p3 är stabilare, har inte kört någon.
Enligt bsr så ska jag ha 264 rappa ponnysar under huven men jag tror dock några sprungit vilse med åren. Sitter ju en liten 13G ltt så det händer inte så mkt mer efter 4000 varv..
Hade du inte en sliromatlåda (automat) i din bil? För då är det förmodligen kick down som gör det mesta men även turbon hjälper ju till skapligt.

Ja gen1 X70 är stabila sen kom P2 dom var inte lika stabila som gen1 sen P3 så vart dom stabila igen. På min sitter det ju en 13T snurra och den ger 0,45 bar i laddtryck ända från 1800 rpm till 6000 rpm men efter 5500 rpm så är det ganska dött. Men nu har jag ju en 2,5T möjligt att 2,4T motorn är annorlunda karaktärsmässigt? Egentligen är ju min också en 2,4 T då den är på 2433cc om jag minns rätt. Men möjligt att dom senar motorerna är annorlunda ?:-/
av Tette
#1107392
DayDreamer skrev: Hade du inte en sliromatlåda (automat) i din bil? För då är det förmodligen kick down som gör det mesta men även turbon hjälper ju till skapligt.

Ja gen1 X70 är stabila sen kom P2 dom var inte lika stabila som gen1 sen P3 så vart dom stabila igen. På min sitter det ju en 13T snurra och den ger 0,45 bar i laddtryck ända från 1800 rpm till 6000 rpm men efter 5500 rpm så är det ganska dött. Men nu har jag ju en 2,5T möjligt att 2,4T motorn är annorlunda karaktärsmässigt? Egentligen är ju min också en 2,4 T då den är på 2433cc om jag minns rätt. Men möjligt att dom senar motorerna är annorlunda ?:-/
Nope, manuell. Är nog Garinge du tänker på.
När bilen var org med 200 gamla hästar så var det inte alls samma knuff så att säga eller så var jag bortskämd med min gamla v40 t4 på 200hk. Lite viktskillnad på bilarna också gör väl sitt för upplevelsen. I och med trimmet känns det som att de klämt ut allt den där lilla turbon har att ge från låga varv och sen planar det ut..

Förstår inte varför de skulle designa en bil som äter framvagnsdetaljer, eller jo det gör jag iofs.. De är inte tänkta som gatbilar utan som familjefraktare i sakta mak..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1107414
Ja, nå +64hk får du aldrig av ett simpelt chip, dela det på 2 och dra bort lite till så är det nog närmare sanningen. Speciellt med ett fjutt-13-agg som börjar pumpa varmluft vid typ 0.7-0.8, där du då förlorar effekt istället.

BSR är duktiga på att dra till med fantasi siffror....
av Tette
#1107423
Lucif3r skrev:Ja, nå +64hk får du aldrig av ett simpelt chip, dela det på 2 och dra bort lite till så är det nog närmare sanningen. Speciellt med ett fjutt-13-agg som börjar pumpa varmluft vid typ 0.7-0.8, där du då förlorar effekt istället.

BSR är duktiga på att dra till med fantasi siffror....
Haha, ja det är nog mestadels siffror på papperet från bsr:s sida och jag misstänker att bänkar jag bilen står det nog inte mer än 160-170 hk på hjulen om ens det..
Men nu är det ju en V70 och inte nån liten räcer och så länge skåpet rör på sig är jag glad :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1107452
Tette skrev:
DayDreamer skrev: Hade du inte en sliromatlåda (automat) i din bil? För då är det förmodligen kick down som gör det mesta men även turbon hjälper ju till skapligt.

Ja gen1 X70 är stabila sen kom P2 dom var inte lika stabila som gen1 sen P3 så vart dom stabila igen. På min sitter det ju en 13T snurra och den ger 0,45 bar i laddtryck ända från 1800 rpm till 6000 rpm men efter 5500 rpm så är det ganska dött. Men nu har jag ju en 2,5T möjligt att 2,4T motorn är annorlunda karaktärsmässigt? Egentligen är ju min också en 2,4 T då den är på 2433cc om jag minns rätt. Men möjligt att dom senar motorerna är annorlunda ?:-/
Nope, manuell. Är nog Garinge du tänker på.
När bilen var org med 200 gamla hästar så var det inte alls samma knuff så att säga eller så var jag bortskämd med min gamla v40 t4 på 200hk. Lite viktskillnad på bilarna också gör väl sitt för upplevelsen. I och med trimmet känns det som att de klämt ut allt den där lilla turbon har att ge från låga varv och sen planar det ut..

Förstår inte varför de skulle designa en bil som äter framvagnsdetaljer, eller jo det gör jag iofs.. De är inte tänkta som gatbilar utan som familjefraktare i sakta mak..
Ja det var väl honom som jag blandade ihop det med :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1107454
Tette skrev:
Lucif3r skrev:Ja, nå +64hk får du aldrig av ett simpelt chip, dela det på 2 och dra bort lite till så är det nog närmare sanningen. Speciellt med ett fjutt-13-agg som börjar pumpa varmluft vid typ 0.7-0.8, där du då förlorar effekt istället.

BSR är duktiga på att dra till med fantasi siffror....
Haha, ja det är nog mestadels siffror på papperet från bsr:s sida och jag misstänker att bänkar jag bilen står det nog inte mer än 160-170 hk på hjulen om ens det..
Men nu är det ju en V70 och inte nån liten räcer och så länge skåpet rör på sig är jag glad :D
Jag skulle nog ha satsat på en annan IC med bättre kyleffekt typ den från do88 det lär ju iaf ge några fler hästar då den kyler luften mycket bättre jämfört mot originalet.
av Tette
#1110696
Halloj!
Ni har väl inte gett upp hoppet om mig ännu?
Varit ganska dött här inne i några veckor men nån liten uppdatering ska jag väl lyckas klämma in under veckan, med bilder :D
Håller på med lampbyte i dim men har inte kunnat bestämma mig riktigt ännu för färg och lite annat lampfixande så när det är klart blir det väl en update.
Sen börjar löven falla här så snart är väl fixa å dona säsongen över :evil: Förhoppningsvis så ska väl vädret hålla i sig till i början av okt då det är min tur att åka på skrot skattletarjakt :wink: Kanske hittar jag något av intresse..
av Tette
#1110729
Lucif3r skrev:
Tette skrev:Sen börjar löven falla här så snart är väl fixa å dona säsongen över :evil:

Inget garage? o.o
Nej tyvärr. Tråkigt men så är det. :cry:
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 47

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]