Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crossjakob
Hejsan.
Detta gäller en bil Volvo 460 -94 med 2,0L
Jag hade problem med att hastighetsmätaren dök i botten om vartannat, så jag skrev bort delar av insumentpanelen för att kolla lite kablar och så..
Till min lycka så har det fungerat efter det än så länge iaf, men ett annat problem dök upp. Srs lampan har börjat lysa samt att tutan lagt av? Har dem ett samband? Säkring kanske?
Det där med srs lampan var jag lite förberedd på, och hade tänkt att det bara skulle vara att radera felkod på den sen. Men bilen lagrar inte ett endaste fel men ändå lyser lampan?
Någon som har en aning?
Mkt tacksam för all hjälp!
Mvh/Jakob
av noggemannen
kolla så du satt i srs kabeln när du montera dit mätarn igen. den sitter ovanför varvräknarén på baksidan.
av crossjakob
Okej. Nu ska vi se..
Jag plockade först ur 4 st skruvar så jag fick loss panelen med ljusreglaget och bakrute värmaren och det, där satt det 3 st kontaktstycken. När jag fått loss den kåpan så skröv jag ur en skruv till själva instrumenten, så man fick ur hela boxen och vad jag kunde se satt det bara 2 st kontaktstycken där bakom, 2st stora klumpar en grå och en grön. Menar du att det är där srs kabeln ska sitta, att den kanske ramlat ur utan att jag sett den, eller menar du att jag skall skruva sönder hela den där intrumentlådan in till alla mätarna? Förstår du:).?
av noggemannen
nej nej. om du sitter i bilen och kollar mot panelen som sitter på. då ska kabeln (som består av 2st) sitta bakom panelen i övre vänstra hörnet.
av crossjakob
Okej! Jag är med!
Nu är problemet fixat, tack så mycket..
Det var kabeln som var för kort så den hade åkt ur innan jag ens hunnit se att den fanns när jag plockade loss allt!
Tack igen!

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]