Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aka04djo
Blev efter ett gäng svängar i Excel-arket en beställning på T8an (måndags förra veckan). Jag är av den otålig typen och undrar hur snabbt Volvo mailar ut ordernummer så man kan följa leverensinfon?
Dessutom börjar vi få lite kalla fötter över färgen. Vi har valt Osmium, funderade på Electric silver men tog Osmium. Min fru är dock lite inne på att ändra till Bright Silver, men jag har aldrig sett den på en XC90, jag tycker den färgen skulle göra ett lite "klent" uttryck på en XC90. Men jag har ju bara sett färgen på V70 etc, dessutom tycker jag att alla silver-metallic färger på audi, Mazda, ford eller vad som helst är lite tråkiga, är den tråkig på XC90? någon som har en bild och har lust att lägga upp?
Electric silver tycker jag är snygg på XC90 dock... Besvärligt, det kanske inte ens går att ändra efter lagd order...
Electric silver funkar alltid, nog den färgen jag vill ha på min nästa bil. Såg faktiskt en XC90 idag med den färgen, bara tummen upp... :D
ansjo skrev:Electric silver funkar alltid, nog den färgen jag vill ha på min nästa bil. Såg faktiskt en XC90 idag med den färgen, bara tummen upp... :D
Fast hur vet man att det är Electric silver och inte Bright silver när man ser en på stan?...
Synes svart tar seg meget bra ut på xc90.
Hadde dog ikke gått for bright silver. Dra til en forhandlet og be om lakk eksemplarer av fargene. Når du ser bright silver, vil du nok slå fra deg fargen.
Den har ingen glans i seg og blir veldig kjedelig.
Electric silver har varit snygg hela tiden. Osmium tycker jag känns som en modern titangrå och det är också fint.
Vill du ha den mest ovanliga färgen så är det nog Bright Silver som gäller. :wink: Tror jag bara har sett en silver hittills :shock:

Bright silver

Bild
SypS6w7.jpg
SypS6w7.jpg (730.8 KiB) Visad 695 gånger
ykJk8fl.jpg
ykJk8fl.jpg (536.16 KiB) Visad 691 gånger
Tack alla! Nej, jag gillar inte heller bright silver men tycker electric är fin. Problemet är att min fru tror att det är en bright silver hon ser köra förbi, men jag tror det är electric hon ser.... (som vi båda gillar)
Om vi nu skulle byta, någon som vet hur det fungerar? Jag menar det är ju ett leasingbolag/finansbolag som beställt och betalat bilen, el-silver kostar ju 3000 till, går det att lägga till efter det att beställningen är gjord?
återigen tack för alla svar!
Hur lång tid har det tagit för er att få mail med ordernummer och kunna följa på min volvo?
Smäller höger fram

Är fjäderbenslagringen monterad rät[…]

Fixa en stegmuff från 3" katten bara? […]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]