Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SverreK
svedan skrev:Ska du köra in i en "dubbel" P-ficka med en bil framför dig och du kryper fram i din ruta, stannar motorn och hoppar igång om du ska smyga fram 30 cm. Då åker du in i bilen framför. prova själv mot en vägg!
Håller med, borde kunna stängas av permanent.
Illavarslande. Kommer försöka lära mig att komma ihåg att stänga av funktionen vid varje start. Funderar allvarligt på att reklamera, det är väl enda chansen att få Volvo att ändra sig. (Om tillräckligt många gör det förstås)
Användarvisningsbild
av joel80
XC90_Executive skrev:Jag tycker det funkar helt okej, men skulle definitivt klara mig utan det :wink:

Det funkar dock sjukt bra när en elmotor stöttar och kan driva framåt i t.ex kö, utan att motorn startar.
Håller helt med.. Att köra stadstrafik när man har elmotorn som hjälper till är väldigt smidigt. Så mjukt och skönt utan växlingar, och bra vrid direkt, trots rätt svag motor.

Jag blir numera väldigt störd då bilen av en eller annan anledning inte tystar då man saktar in/stannar...
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Sportläget avhjälper s/s, numera petar jag i sportläget vid varje korsning som jag ser att risken för att s/s ska ingripa.
I viss typ av trafikmiljö är det en pina med s/s medans i andra är det riktigt bra, om systemet väntade några sekunder innan det gick in så tror jag det skulle löst det mesta.
Enligt ovan så ska motorn stanna innan bilen slutat rulla, de som inte gör det bör uppdatera programvaran (eller inte)
Användarvisningsbild
av svergie2
Om motorn stannar innan bilen så förstår jag att det är irriterande, vet att det finns någon ecofunktion (Eco+?) som stänger av motorn vid 7 kmh, men det har jag för mig att man måste aktivera själv.

Vår motor stannar någon sekund efter bilen och då tycker jag att det fungerar tillfredsställande :)

Skickat från min OnePlus 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]