Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av reimorutnik
Hej igen, börjar bli lite smått irriterad av bilen, vet ej om det är normalt eller inte, men iaf när jag kör och kopplar och låter bilen rulla vid högre hastigheter så går varven upp och ner, tills jag trycker på gasen, tomgången går bra annars när man står still med bilen. är detta normalt eller har jag igen fel på bilen? Det är en 2.0f v70, och jag kör endast med bensin.

MVh
Senast redigerad av 1 reimorutnik, redigerad totalt 0 gånger.
av reimorutnik
Här har ni ett klipp hur den gör, om ni inte fattade vad jag kanske menar, och det är så endast när jag kör med bilen och låter den rulla i friläge.
av Cox
Troligtvis tomgångsmotor problem, inte ovanligt problem på Ford snurran
av Cox
Nej då tar några minuter sitter i 2 bultar kostnad, när jag bytte på min Mondeo kostade eländet 800 sek om jag minns rätt
av reimorutnik
efter man bytt delen. är det någon ny mjukvaro upptatering som behövs? eller är det bara å sätta på plats å thats it?:P
av volvoc70cab
Hade samma problem för en del år sedan. Den ersattes med en ny utan kostnad, då den ingick i avgasreningens system. Det var frågan om en bil som inte körts 8000 mil.
av Cox
Bara att byta inga konstigheter och som Volvoc70cab säger kolla upp om din bil ligger i rätt spann för garantiåtgärd
av reimorutnik
Tror ej den har kvar garantin, gått 17000mil, under vilken kategori hittar jag delen som jag behöver? så kan man beställa den direkt
av Daniel73
Kan även vara PVC slangen som spruckit och då ger tjuvluft.
Sitter under insuget och är en vanlig felkälla när den motorn sitter i en ford.
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Någon som har gjort en optimering och vill d[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]