Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag hade min XC70 D4 VEA inne på service igår hos Bilia.
Såg då att det dök upp en servicekampanj på min bil med ny mjukvara till EGR när teknikern kollade på datorn.

Efter att denna och den vanliga mjukvaran är uppdaterad i bilen så går min D4:a silkeslent och växlar helt underbart mjukt igen.
Jag tycker inte bilen ryckt mycket innan heller, men detta blev en enorm skillnad! Tycker mig se en minskad förbrukning med :-)
Se till så att detta verkligen blir gjort när ni har er D4:a VEA inlämnad nästa gång :-)
Senast redigerad av 1 Volvo_S60, redigerad totalt 0 gånger.
StefanN skrev:En av fördelarna med att serva på Bilia.
Ja det kan inte finnas så många fler fördelar. Kundservice, vad är det? Och ockerpriser på bla service.
Kommer heller aldrig köpa en bil där...
fjohan82 skrev:
StefanN skrev:En av fördelarna med att serva på Bilia.
Ja det kan inte finnas så många fler fördelar. Kundservice, vad är det? Och ockerpriser på bla service.
Kommer heller aldrig köpa en bil där...
Vet ej hur Bilia i övriga sverige är. Men där jag bor,kan man gå en hel dag utan att nån bryr sig. Såvida man inte går i kostym. Pratar om bilhallen. Jag har varit där många många gånger. Fast i reservdelsbutiken är de jättertrevliga.
Jääävlar vilka neg kommentarer, det är nästan som i kommentarsfältet på automotorsports facebookinlägg

Vea d4 är annars titt som tätt uppe med trådar om ryck, toppbyten, egrventiler och så vidare. Ny konstruktion, inget utöver det vanliga. Gvärtom, den är bättre än vad dom fick till båtfemman på 12 år.
Har det varit så mycket problem med VEAn redan ? ja gamla femman är väl ingen supermotor den heller, bensinarna är det enda Volvo lyckats med enligt mig.
Derank skrev:Har det varit så mycket problem med VEAn redan ? ja gamla femman är väl ingen supermotor den heller, bensinarna är det enda Volvo lyckats med enligt mig.
Motorljudet är fruktansvärt olidligt irriterande. Försöker gasa så lite som möjligt för att slippa höra det. Man får glädjas åt förbrukningen. 0,55 i snitt s80 aut 2010. Tycker det är okey. Kan dock inte jämföra med annat,då jag inte haft annan diesel i samma årsmodell. Haft Skoda -07 .Var ännu snålare,men allt annat var s..t.
Kan hålla med om att en äldre D5 har lite mustigare motorljud men piggare diesel fyror än VEA motorerna har inte jag kört. Tycker dom svarare omedelbart och drar till rödmarkering utan att slaka.

Reservdelsgubben fick oxå upp något meddelande om någon mjukvara som skulle uppdateras i min D5 VEA. Osäker om jag har fått den. Måste kolla på sidan...

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]