NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Min bil är en S40 från 2005 med Basic/Performance-ljudsystem.

Först frågan jag skulle vilja ha svar på utan att själv först montera ner hela bagaget - Har min bil förstärkare/slutsteg? bagageluckans vänstra sida eller är den integrerad i "vattenfallskonsolen"? Har nämligen läst lite motsägelsefulla uppgifter kring detta. Vore väldigt tacksam för svar :)

Husomhelst, jag har nu suttit åtskilliga timmar på nätet nu och sökt efter information kring lösning för aux. Jag var länge inne på en ganska hemmagjord lösning där man lödar fast en aux-kabel direkt in i förstärkaren. Läs här => http://forums.swedespeed.com/showthread ... und-system

Men sen fick jag nys på en annan mer sofistikerad lösning, att installera Parrot! Så får man även Bluetooth och annat trevligt också. Det negativa med Parrot är att det är mycket kablage att dra fram till förarsätet (om nu jag har förstärkare i bagaget?).

Enligt de flesta videos jag sett kring aux-installationer finns förstärkaren/slutsteg? i bagaget, men enl. BSR verkar det som man inte behöver dra förlängningssladd fram till stereon om man har Basic/Performance. Dessa beskrivningar har de om ISO-kablar för S40 - 05.

Basic/Performance => http://www.brl.se/sv/artiklar/sot-048-volvo-2004-.html
High Perfomance (antar att Dolby Pro Logic etc menas med High?) => http://www.brl.se/sv/artiklar/sot-980-v ... board.html

Så enl. deras beskrivning för skulle jag inte behöva dra förlängningssladd, vilket borde innebära att jag inte har förstärkare/slutsteg? i bagaget?

Som ni märker är jag lite förvirrad, och i värsta fall får jag väl gå ut montera ner bagaget för att se om den finns där eller inte...

Tacksam för alla svar och tidigare erfarenheter från de som installerat Parrot :-)-)
Senast redigerad av 1 lindvalll, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Om jag inte minns helt fel så har Perfomance-stereon inget steg i skuffen nej, bara HP och Premium.
Däremot vet jag flertalet som är mycket nöjda med sin Parrot så du är på rätt spår skulle jag tro!
Användarvisningsbild
av Flebbe
Går oxå i tankarna att sätta in en parrot i min v50 07 med performance stereon..

Så har man performance så är det bara köpa den där sladden o koppla parroten bakom själva stereon i vattenfallet? Hur gör man sen för att välja att man ska lyssna genom den? Kan ju bara välja AM/FM och CD.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av lindvalll
Tack för input! Hur det fungerar med FM/CD är jag inte 100 på men fått uppfattningen att när Parrot är igång så spelar det ingen roll vad man kör med, den bara tar över och kopplar förbi helt enkelt. Någon som använder Parrot får gärna rätta mig om jag har fel... ;)
Användarvisningsbild
av Flebbe
Hmm verkligen intressant. Va först inne på att köpa den här stereon som bluepower säljer, men tyckte priset va lite saftigt o installation lite halvkrånglig.. En parrot verkar ju lite lättare o billigare :-D

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av lindvalll
Men i övrigt, ingen här som kan bekräfta att en S40 från 05 med Performance att sladdarna jag menar passar?? Att jag enbart behöver den första sladden och ingen förlängning (att där inte är slutsteg). Sen tänker jag att det borde inte spela roll vilken Parrot man väljer. Det finns ju 9000, 9100 och 9200. Vad jag kan se är det i stort sätt display som skiljer, och jag vill enbart använda Bluetooth eller AUX och så diskret som möjligt. Då borde 9000 göra jobbet!
Allting blev installerat och klart i helgen. Kabeln passade och allt gick som på räls. Total tidsåtgång ca 2 timmar. Kan verkligen rekommendera Parrot, speciellt MKI9000 om man inte vill att någonting ska synas :)

Kilometrarna har krympt i kylan?

Hög tomgång

Fortsatt problem. Men nu går bilen riktigt b[…]

Läs ut felkoderna så har man någo[…]

slungdiff på 945

1 - kolla om lappen sitter kvar på bakaxeln.[…]