Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Ok, jag kollade imorse när jag var ute och körde, 2000rpm på 5an så har jag en hastighet av 85km/h.

Den enda Ecokörning som jag gör är att flitigt använda motorbromsen så mycket som möjligt.

Hm låg utväxling är väl högt motorvarv och låg fart, och högt utväxling är ju då lågt motorvarvtal och hög fart. ?:-/
Okej, kikade lite på min idag, och den ligger ungefär på 2100-2150 vid 90km/h.
La även manken till och körde lite eco och upptäckte att ~2100rpm är där min motor drar som absolut minst bränsle. Ligger man under det varvtalet så drar den mer, oavsett hastighet och oavsett växel. Den drog även mindre på 4an @ 3000rpm än 5an @ ~1700rpm, samma hastighet.
Slog även nytt rekord i förbrukning, 0.63 i 90km/h på en helt plan väg :-)-) Dock räckte det med minsta lilla vindpust för att förbrukningen skulle öka :P

Heh, motorbroms... Ja där har vi väl skillnaden... Motorbroms existerar typ inte på min motor :lol: Måste vara mindre motstånd i 2.0orna eller nått. Inte ens växla ner hjälper speciellt mycket :lol: :lol:
Men det är väl det som är charmen med bilar, hur olika dom kan vara ändå :)
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Nä 2,0 liters motorer verkar va väldigt dålig motorbroms på för våran mondeo märks de knappt att man försöker motorbromsa den fortsätter typ likadant som innan
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lite gubbkörning kan vara avslappnande ibland. Min gula brukar ju vanligtvis ligga på 1.10 eller liknande men ner till skåne lyckades jag få ner den till ungefär 0.8 även om jag låg i 140 8) Vid full tank skulle jag tydligen ta mig ca 72 mil. (Innan så brukar det stå 50 mil :oops: )

Men sen kom man ju på att hela vägen till skåne är en enda lång nerförsbacke så låg runt litern igen på hemvägen (D)
robinb3rgsten skrev:Nä 2,0 liters motorer verkar va väldigt dålig motorbroms på för våran mondeo märks de knappt att man försöker motorbromsa den fortsätter typ likadant som innan
Hahahaha, motorbroms....??
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Ok, jag kollade imorse när jag var ute och körde, 2000rpm på 5an så har jag en hastighet av 85km/h.

Den enda Ecokörning som jag gör är att flitigt använda motorbromsen så mycket som möjligt.

Hm låg utväxling är väl högt motorvarv och låg fart, och högt utväxling är ju då lågt motorvarvtal och hög fart. ?:-/
Okej, kikade lite på min idag, och den ligger ungefär på 2100-2150 vid 90km/h.
La även manken till och körde lite eco och upptäckte att ~2100rpm är där min motor drar som absolut minst bränsle. Ligger man under det varvtalet så drar den mer, oavsett hastighet och oavsett växel. Den drog även mindre på 4an @ 3000rpm än 5an @ ~1700rpm, samma hastighet.
Slog även nytt rekord i förbrukning, 0.63 i 90km/h på en helt plan väg :-)-) Dock räckte det med minsta lilla vindpust för att förbrukningen skulle öka :P

Heh, motorbroms... Ja där har vi väl skillnaden... Motorbroms existerar typ inte på min motor :lol: Måste vara mindre motstånd i 2.0orna eller nått. Inte ens växla ner hjälper speciellt mycket :lol: :lol:
Men det är väl det som är charmen med bilar, hur olika dom kan vara ändå :)
Aha ok.

Är det så dålig motorbroms på 2.0T5 :shock: ja alla bilar går ju olika även om dom är exakt samma.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:Lite gubbkörning kan vara avslappnande ibland. Min gula brukar ju vanligtvis ligga på 1.10 eller liknande men ner till skåne lyckades jag få ner den till ungefär 0.8 även om jag låg i 140 8) Vid full tank skulle jag tydligen ta mig ca 72 mil. (Innan så brukar det stå 50 mil :oops: )

Men sen kom man ju på att hela vägen till skåne är en enda lång nerförsbacke så låg runt litern igen på hemvägen (D)
robinb3rgsten skrev:Nä 2,0 liters motorer verkar va väldigt dålig motorbroms på för våran mondeo märks de knappt att man försöker motorbromsa den fortsätter typ likadant som innan
Hahahaha, motorbroms....??
0,8 är ju bra :) min låg ju runt 0,95 landsvägskörning innan jag lagade felet som var på den :D
Mätaren till tom tank brukar nå max för mig när jag tankat fullt och kör landsväg, 990 km är max :) har även varit så långt nere som till --- på mätaren kan säga att då känns det nervöst.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Torparn12 skrev:Tja
Hur går det med Volvo, blire nylackerat?
Nja ingen lackering av bakskärm men däremot en lackering av sidan på stötfångaren då dom missade repan som var kvar :( bucklan skulle gå att massera ut, hoppas nästan att lacken spricker så att dom blir tvungna till att lackera :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Du får väl hjälpa det på traven så det spricker! :wink:
Haha visst :wink: men iför sig dom försökte att lura mig så då kan jag ju försöka att lura dom med :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja nu är jag hemma igen och fick samma medelförbrukning hem som jag fick när jag åkte ner :) ändå så var jag lite gas gladare på hemvägen då det var lugnt på vägen igår kväll :)
  • 1
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 252

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]