Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Torparn12
Eller kontakta ditt försäkringsbolag, dom brukar inte vara sugna på att betala för något som inte är åtgärdat på bilen.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Stå på dig och godta inte lagningen om du inte är nöjd! Kontakta din konsumentombudsman om det inte löser sig.
Det blir nog bra nu efter den har varit inne för åtgärd. Vet inte om jag kan kräva dom på omlack av skärm när dom nu har lyckats att polera bort märkena?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Torparn12 skrev:Eller kontakta ditt försäkringsbolag, dom brukar inte vara sugna på att betala för något som inte är åtgärdat på bilen.
Den tanken slog mig när jag upptäckte att dom hade fuskat.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Ja, volvo här är så pass små att dom lackar eller lagar inte plåt själva, utan har kontrakt eller något med ett annat företag, som är riktiga lackerare. Så där blir iaf resultatet bra. Eller blev, har bara varit där en gång så ska väl inte säga allt för mycket :P

0.79 på så blandad väg är ju helt ok..... Men.... Hur tråkigt hade du? :D :D
Missade detta förut :oops:

Aha ok

Ja det är det, tråkigt? Jag hade jätte skoj :) gillar att köra bil :-)-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Den tanken slog mig

Gjorde det ont? :mrgreen:

0.72, ja då är du ju nere i mina siffror, fast jag kommer ner i det i 90km/h vilket är lite lustigt med tanke på att min varvar mer(tror jag iaf).
Nej det gjorde det inte för jag var mest besviken på Volvo så jag kände inget :mrgreen:

Ok det känns ju bra :-)-) tror att min varvar någonstans runt 2300rpm vid 90 km/h :???:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Aha, men då ligger den lika som min då. Småmärkligt, min ska ju vara lägre(.. eller är det högre utväxling när den varvar mer och toppar mindre..? lär migh aldrig :D) utväxlad än storebröderna..... Eller 2.4/5 T kanske inte har samma utväxling som 2.3 T5...

Jo, visst är det kul att köra bil, men ecokörning är ju inte kul :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Aha, men då ligger den lika som min då. Småmärkligt, min ska ju vara lägre(.. eller är det högre utväxling när den varvar mer och toppar mindre..? lär migh aldrig :D) utväxlad än storebröderna..... Eller 2.4/5 T kanske inte har samma utväxling som 2.3 T5...

Jo, visst är det kul att köra bil, men ecokörning är ju inte kul :lol:
Ok, jag kollade imorse när jag var ute och körde, 2000rpm på 5an så har jag en hastighet av 85km/h.

Den enda Ecokörning som jag gör är att flitigt använda motorbromsen så mycket som möjligt.

Hm låg utväxling är väl högt motorvarv och låg fart, och högt utväxling är ju då lågt motorvarvtal och hög fart. ?:-/
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 252

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]