Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hallqvist
Hej,

Undrar om någon har erfarenhet av eluppvärmd framruta på nya XC90? Att det funkar är jag övertygad om, däremot är jag lite rädd för att man ser alla "räfflor" i vindrutan, vilket jag inte är intresserad av.

Tacksam för input.
av Gorban
hallqvist skrev:Hej,

Undrar om någon har erfarenhet av eluppvärmd framruta på nya XC90? Att det funkar är jag övertygad om, däremot är jag lite rädd för att man ser alla "räfflor" i vindrutan, vilket jag inte är intresserad av.

Tacksam för input.
Jag vet inte hur det är på en XC90 men på en annan bil som jag hyrde så kunde jag inte låta bli att titts på trådarna i vindrutan. Ögat växlade mellan att titta bortom rutan och på trådarna. Väldigt jobbigt.

Tänk även på att du inte kan välja head up display om du väljer uppvärmd vindruta.
Gorban skrev:
hallqvist skrev:Hej,

Tacksam för input.
Jag vet inte hur det är på en XC90 men på en annan bil som jag hyrde så kunde jag inte låta bli att titts på trådarna i vindrutan. Ögat växlade mellan att titta bortom rutan och på trådarna. Väldigt jobbigt.

Tänk även på att du inte kan välja head up display om du väljer uppvärmd vindruta.
Tack för infon! Hade missat att Head-up försvinner = Absolut ingen eluppvärmd framruta.
Jag kryssade i det till min V40. Man ser dom på vid möte i mörker, men annars tycker jag inte de stör. Underbart tillbehör även om man har bränslevärmare.
På XC70 märks det iallafall men bara i början och när man lärt sig att sluta störa sig på det (vilket är vad det egentligen nog handlar om) så är det ett praktiskt tillbehör. Syns som sagt vid möte i mörker men skulle inte säga det stör då heller mer än att det märks. Spontant hade jag nog inte valt elvärmd vindruta istället för head-up display dock.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]