Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
En seriös fundering som upptagit en del av mina tankar senaste dagarna.
S90 är verkligen snygg och jag tycker den är lyckad, baken vänjer jag mig nog vid snart också.
Nya E-klass är ju fräsch men man tänker inte mycket på att den åker förbi, Volvo ger verkligen uppmärksamhet.

Men så att efter att ha sett några med 20", och en med 21" till och med på Bilia, får jag lite känslan av Pimp My Ride. Tycker bilen blir enormt vräkig och smått vulgär.

Så jag tycker helt enkelt bilen är både snygg och vulgär samtidigt... vad tycker ni andra?
Per
Det ser ut som bilen är designad för 20", där faller alla proportioner på plats på något vis. Jag tycker 21" är på gränsen till vulgärt, det ser också lite märkligt ut med så låg däckprofil på en komfortbil.
SBergdahl skrev:Jag tycker att en av bilens brister är att 18" verkar vara minsta fälgarna.. Alla är vi olika :-)

Minsta fälgarna är 16" till S90/V90 men det beror också på vilka bromsok bilen har. De större bromsoken kräver minst 18". Jag vet inte vad som styr vilka bromsok bilen får. Om det är motorstorleken eller olika på olika marknader.
av Amli
V9097 skrev:Det ser ut som bilen är designad för 20", där faller alla proportioner på plats på något vis. Jag tycker 21" är på gränsen till vulgärt
Precis min åsikt också. 19" funkar men allt mindre så ser bilen helt plötsligt ganska hängig och trött ut och då är det minsta jag sett ändå 18". 16" kan inte vara någon rolig historia.
Amli skrev:
V9097 skrev:Det ser ut som bilen är designad för 20", där faller alla proportioner på plats på något vis. Jag tycker 21" är på gränsen till vulgärt
Precis min åsikt också. 19" funkar men allt mindre så ser bilen helt plötsligt ganska hängig och trött ut och då är det minsta jag sett ändå 18". 16" kan inte vara någon rolig historia.
De 19" som heter 5-trippelekrad techmatt tycker jag är spännande, de skulle nog vara mitt val som kompromiss mellan utseende och komfort.
perhall skrev:FInns den med 16"? Vi har ju V60CC som ser hemsk ut med 16"...
20" drar ju tyvärr med sig en del nackdelar...
Jag trodde 17" var minsta till S90/V90
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]