Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Är dom så tunna på 940? :shock: :shock: dom är ju iaf minst 2,5 kvadrat på X70 :)

Inte en suck att dom är några 2.5mm2 på x70. Dom är snarare 1mm2. 2.5mm2 är vad jag drog till arduinon, och dom är betyyyydligt grövre än fjomperiet cigguttagen har.
White skrev:Okej! Påverkar det mätresultatet då? :)
Ja, det gör det. Varierar beroende på hur mycket man belastar uttaget, men nog kan det skilja bortåt 0.5V iaf. Min V70is uttag mäter ungefär 0.2V mindre än 2.5mm2 kablaget till arduinon, och ytterligare 0.05V mindre för det bakre uttaget.

Men jag tror väl inte du behöver oroa dig så mycket för det. Man har ju egentligen inget behov av exakt mätning, en hyffsad mätning räcker gott och väl för att upptäcka ev. fel som kan bli.
White skrev:Ska ta och mäta med multimeter direkt på batteripolerna med motorn är igång, sedan vet man ju vad det diffar! :idea:
Hehe kom att tänka på min gamla multimeter som gav upp :lol: mätte på batteripolerna med motorn igång och den visade 7volt :shock: jo men visst (R)
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 291
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem