Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
Exyzäta skrev:Eller så nonchalerar vi henne helt tills hon begriper bättre och visar resultat.
Resultat incoming: Efter typ 30 min slit och en hel grävande i motorn lyckades vi iaf byta termostaten i helgen. Ska vi se om det blir mindre imma på rutorna invändigt (och den som är försvinner snabbare) nu :-)-)
Det låter illa när du säger gräva i motorn då termostaten sitter högst upp på motorn :)
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Lillarapunzel skrev:
Exyzäta skrev:Eller så nonchalerar vi henne helt tills hon begriper bättre och visar resultat.
Resultat incoming: Efter typ 30 min slit och en hel grävande i motorn lyckades vi iaf byta termostaten i helgen. Ska vi se om det blir mindre imma på rutorna invändigt (och den som är försvinner snabbare) nu :-)-)
Bra jobbat! Då kanske nästa utmaning kan vara att byta kamremmen? :wink:
av Lillarapunzel
Life update no. X i ett evigt följetong...

Nu vill inte pappa anlita Bilia, utan någon bekant till att byta kamrem. Anledning oklar. Jag är sur :evil:
Och nej, jag vet inte när kamremmen kommer bytas, och snart orkar jag inte bry mig längre.

Bilen går värre än någonsin nu, och från att man startar motorn tills man stänger av diton är det ett "kuggande" ljud hela tiden. Den går inte så värst jättebra heller, och har t.om. haft problem att starta ibland på senare tid.

Jag har inte övningskört något mer, pga. ovanstående.

Annars kom jag att tänka på en sak jag inte lagt märke till tidigare (som jag naturligtvis glömde att fota!). På vänster bakskärm, typ den delen där tanklocket sitter, fast på andra sidan så att säga, är det alldeles matt och ljusare blått - som att det är någon som målat om (och misslyckats...). Men samtidigt syns inga spår efter att det skulle ha varit bucklor eller dylikt där. Så varför måla om då? Och varför är det helt ljusblått och matt där nu? :???:
Användarvisningsbild
av Derank
absolut ett troll men det mest facinerande är väl ändå att Hen lyckas fånga allas intresse, 80 sidor säger väl allt
av Lillarapunzel
Derank skrev:absolut ett troll men det mest facinerande är väl ändå att Hen lyckas fånga allas intresse, 80 sidor säger väl allt
- Inget troll, bara inte jättekunnig ;)
- Tjej
- Uppenbarligen bra på att marknadsföra tråden... :roll:
av Schmoyoho
Jag tror tyvärr inte det är ett troll, som jag kanske skrev tidigare. Men ni som tror det är ett troll gör bäst i att avstå att skriva, eller inte mata trollet helt enkelt. Att skriva bara för att kalla folk för troll är meningslöst och ointressant för alla. "nej", -"jo", -"nej" osv
av Gelis
Troll eller ej, tycker tråden är kul. Hästtjejen är underhållande dock lite naiv i sina svar, men det är lite charmigt faktiskt.
Sedan att några hetsar upp sig så ini helv... är faktiskt också underhållande på sitt sätt.
Är hon/han mot förmodan ( tror faktiskt inte det) ett troll så har hon/han lyckats.
av Exyzäta
Gelis skrev:Troll eller ej, tycker tråden är kul. Hästtjejen är underhållande dock lite naiv i sina svar, men det är lite charmigt faktiskt.
Sedan att några hetsar upp sig så ini helv... är faktiskt också underhållande på sitt sätt.
Är hon/han mot förmodan ( tror faktiskt inte det) ett troll så har hon/han lyckats.
Naiv, blåögd och nitton år så ser man världen i rosa eller ljusblått. Problem finns inte på kartan ens. Tyvärr så hinner verkligheten ikapp och "den blå" kommer nog att sluta sina dagar som alla andra skrotbilar som inte får vård i tid, en ihoppressad plåtkub. :(
Senast redigerad av 1 Exyzäta, redigerad totalt 0 gånger.
av Gelis
Man kanske ska ta i beaktande att det verkar inte vara hon som bestämmer utan hennes farsa. Så även om hon tjatar på gubben, men han skiter i det, så kan kanske tjejen inte kan göra så mycket åt det.
  • 1
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 159

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]