Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Naturligtvis vill de fortsätta att reparera. En ny bil kostar rätt mycket. Om det var min bil skulle jag velat ha skriftligt på att de täcker alla framtida kostnader för problem med däcktrycksövervakningen -- annars omleverans. Har du haft många besök på verkstaden som inte hjälpt kan du diskutera hävning.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Dom får väl byta den delen/delarna som agerar mottagare och ledningsnät till den. Lyckas dom inte felsöka så får de byta allt istället. Att byta en del i taget är inte heller acceptabelt, blir ett herrejössesspring på verkstad och månaderna kommer rulla på.
Användarvisningsbild
av Wibe
Liten uppdatering. Idag körde jag in bilen för service och åtgärd av TPMS. Man lyckas inte hitta felet och har nu mailat Volvo i GBG för att få tips på hur man skall gå vidare/vad man skall börja byta för delar...

Blir lite trött men det känns i alla fall som att man på Bilia nu gör det man kan. Men bilen får stå kvar en dag till på Bilia

Sent from my A0001 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
Har hämtat bilen idag utan meddelande och lampa i displayen. På inrådan av Volvo har man bytt alla sensorer i däcken. Så nu är det bara vänta och se om det fixar sig denna gången.

Användarvisningsbild
av Wibe
svergie2 skrev:Hoppas att det löser sig!

Skickat från min OnePlus 3
Tack! Ja det är sjukt störande

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]