Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Här har det inte hänt så mycket vet inte om jag skrev det men jag fick tid den 13 september för åtgärd av deras slarv.

Sen så har jag åkt rediga 20 mil idag enkel väg och medelförbrukningen hamnade på imponerande 0,79 helt ok för att vara en sådan gammal bil tycker jag :D vägen var ju ganska varierande med allt från 100 km/h till 50 km/h så jag är mer än nöjd med medelförbrukningen :D
DayDreamer skrev:Har nu kollat ordentligt i solsken och ja dom har verkligen bara fuskat så att den ska bli fin. Bakskärmen är enbart polerad så bucklan är kvar plus att det är märken kvar från krockskadan. Stötfångaren bak är enbart polerad ej lackad, där finns det en rätt så grov repa kvar.

Jag undrar nu om dom är så fräcka att blåsa försäkringsbolaget? Då det skulle gå på 11500 kr för att reparera bilen då med omlack, aldrig i h-vete att det dom har gjort nu har gått på 11500 kr.

Känns som så att bara för att man har en gammal bil så ska det fuskas ihop :evil: :evil: :evil:

Ja här kommer det lite bilder.

Märkena som är kvar, det översta är dock nog inte från skadan men det understa är iaf ifrån skadan. Nu är det kanske svårt att se märkena på bild men dom syns iaf på bilen då solen lyser på den. Bucklan är ungefär på samma ställe men den gick inte att få med på bild.
Bild

En helhets bild. Bucklan går ifrån neder kanten av lycktan och framåt.
Bild

Revan på stötfångaren som är kvar.
Bild

Det är en rätt så djup reva. syns inte så bra här.
Bild

Här syns det att dom inte har lackat stötfångaren, dom har inte ens haft av den från bilen.
Bild

Här är bilderna på hur den såg ut precis efter att skadan uppstod.

Bild

Bild

Bild

Har syns revan tydligt som fortfarande är kvar, precis vid avrundningen på stötfångaren.
Bild
Vilka jävla amatörer men tyvärr kan man inte förvänta sig mer av en Volvo verkstad, likadant här hemma en del är duktiga och en del ska inte hålla på med bilar, vet folk som sagt att dom inte vill lämna sin bil på skadereparation på Volvo utan vill välja en annan firma det är ju fin reklam för Volvo. Förstår inte varför det ska fuskas så mycket då dom själva förlorar på det och en möjlig framtida bilköpare hos dom.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, volvo här är så pass små att dom lackar eller lagar inte plåt själva, utan har kontrakt eller något med ett annat företag, som är riktiga lackerare. Så där blir iaf resultatet bra. Eller blev, har bara varit där en gång så ska väl inte säga allt för mycket :P

0.79 på så blandad väg är ju helt ok..... Men.... Hur tråkigt hade du? :D :D
Användarvisningsbild
av Briander
Helmia HAR i alla fall haft en bra plåt och lack-avdelning, fick själv saker lackade där, men jag vet inte hur det är nu och i det här fallet verkar ju det mest ha varit någon som polerat bilen...

0.79 kommer jag ner på på landsväg med min GLT, om jag räknar i stadskörning så inte en chans tyvärr. Att bara åka till jobbet är dyrt egentligen.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Helmia HAR i alla fall haft en bra plåt och lack-avdelning, fick själv saker lackade där, men jag vet inte hur det är nu och i det här fallet verkar ju det mest ha varit någon som polerat bilen...

0.79 kommer jag ner på på landsväg med min GLT, om jag räknar i stadskörning så inte en chans tyvärr. Att bara åka till jobbet är dyrt egentligen.
Ja dom måste ha blivit sämre då det till och med stod på arbetsordern räta ut buckla, men tydligen så såg dom inte det :( Ja dom sa att dom hade "lackförbättrat" stötfångaren bak men jag förstår inte hur dom då kan ha missat den repan som var kvar ?:-/

Ok ligger jag på 80 km/h en längre bit ja där det är 80 så sjunker medelförbrukningen ända ner till 0,72 och då ligger jag på 80 i ungefär två mil. I stan så ligger det mellan 0,90- 1,1 förut innan jag fixade feln som var (läckande grenrörspackning och en trasig bakre sond) så låg medelförbrukningen i stan på 1,5 :lol:
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 252

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]