Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av j6071219
Någon som har något att säga om navigationen i nya MY17? Eller sett någon vettig recension?

Är den något att ha eller är det Waze som man får fortsätta förlita sig till?

8 långa veckor tills vår XC90 kommer..
av Perra79
Navigation tycker jag är ett måste i en bil från 2016-2017... Själv så lär jag kryssa i det när jag beställer en S90
av j6071219
Perra79 skrev:Navigation tycker jag är ett måste i en bil från 2016-2017... Själv så lär jag kryssa i det när jag beställer en S90
Håller med dig, därför det är beställt :)

Tänkte mer höra någon som "använt" det hur de tycker det funkar..
av Perra79
j6071219 skrev:
Perra79 skrev:Navigation tycker jag är ett måste i en bil från 2016-2017... Själv så lär jag kryssa i det när jag beställer en S90
Håller med dig, därför det är beställt :)

Tänkte mer höra någon som "använt" det hur de tycker det funkar..

Låter smart :)

Sen när det gäller användandet på den så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men blev själv nyfiken på om någon har något +/- att säga om systemet.
av filippb
Det beror nog vad man vill ha för sorts navigation. För min del använder jag alltid Waze för att få live trafik och planera mina resor till och från jobbet etc.

Åker man ofta utanför städer och till olika destinationer så kan jag köpa att inbyggd navigation är rätt bekvämt. Däremot upplever jag att inmatning av adresser fortfarande är rätt knöligt och att man oftast inte kan söka på bolag eller namn utan bara gatuadresser - här har google maps, Waze etc en stor fördel enligt mig

Jag har inte valt navigation till min bil utan väntar istället på att Android Auto släpps. Synd bara att navigationsappar inte har tillgång till förardisplay eller HUD.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Tycker den inbyggda är riktigt bra tillsammans med head up display.

Kan hålla med om att mata in adresser kan vara lite besvärligt fortfarande.
Ofta använder jag VOC och skickar destinationen därifrån, tom om jag redan sitter i bilen.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Har din bil Volvo on Call så skriver du enkelt in företaget eller adressen du ska till i appen och skickar sen till bilen. Nästa gång du slår på tändningen behöver du bara bekräfta att det är dit du ska :D
Användarvisningsbild
av bjornw
Hur funkar det om man vill lägga in en rutt eller åka via ett visst ställe? Typ en småväg som den själv inte väljer eller en omväg till något.
Visar den avståndet till nästa waypoint och/eller hela rutten?
Användarvisningsbild
av PstreckG
"Jag har inte valt navigation till min bil utan väntar istället på att Android Auto släpps." Den stora nackdelen med AA är att kartan blir så liten del av skärmen.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]