Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Jasså, jag trodde jag skulle få vara ensam om den modden ett tag till :wink: PM:a så ska jag kolla om jag har kvar nån film eller om allt gick åt till min bil..
hehe näää, ensam om det är du aldrig, finns många som har det, men du är kanske ensam där uppe om att ha det ;)
sen var det ju duuuu som erbjöd mig dom, inte tackar man nej till något som gör det tuffare, åker enbart med p-ljus och dim (automat funktion)

Okej, då pm:ar jag..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tette skrev:På tal om flashgreen, en kille i stan (minns inte hans namn på rak arm) har byggt en jävligt snygg volvo. Vad är det för nått? XC60?
Tog bilden på Umeå Gatbilsträff den 13/8

Snygg...? SNYGG...? Det ser ju föfasen ut som nån jäkla rymdraket. Har inte sett en så ful stötfångare sen den tiden plastoson var populärt på 7/900-serien.
av Tette
garinge skrev:
Tette skrev: Jasså, jag trodde jag skulle få vara ensam om den modden ett tag till :wink: PM:a så ska jag kolla om jag har kvar nån film eller om allt gick åt till min bil..
hehe näää, ensam om det är du aldrig, finns många som har det, men du är kanske ensam där uppe om att ha det ;)
sen var det ju duuuu som erbjöd mig dom, inte tackar man nej till något som gör det tuffare, åker enbart med p-ljus och dim (automat funktion)

Okej, då pm:ar jag..
Här uppe så är det mest epa folk som har gultonat av nån anledning (säger det något om mig eller råkar bra smak bara sammanträffa?) så på en V70N är jag iallafall ensam :D
Lucif3r skrev:
Tette skrev:På tal om flashgreen, en kille i stan (minns inte hans namn på rak arm) har byggt en jävligt snygg volvo. Vad är det för nått? XC60?

Snygg...? SNYGG...? Det ser ju föfasen ut som nån jäkla rymdraket. Har inte sett en så ful stötfångare sen den tiden plastoson var populärt på 7/900-serien.
Jag tycker den är snygg, dock hade han kunnat minska snöplogs - grejerna framtill på stötfångaren. Men som det sades i något tidigare inlägg, tur att vi alla har olika smak. Vad tråkigt allt skulle vara annars (BE)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Inte mer än att du får skaffa dig en LGF-skyllt och sätta bak på bilen. Varför gult när det finns rosa? :D

Nej gillade heller inte den bilen, original eller R-front gör sig bäst resten ser ut som något Biltema hostat upp. :roll:
Användarvisningsbild
av Briander
Lucif3r skrev:
Haha håller med helt, det var märkliga tider... Det enda jag gillade med den där XC60 var fälgarna.
av Tette
Hade egentligen tänkt börja detta inlägg med något helt annat men kan knappt hålla mig för skratt för tillfället :lol:
Kom nyss hem från en promenad till Konsum där lite energidryck inhandlades. Tro på fan så fick jag visa leg! Ja menar, det är väl 15år på energidrycker eller har jag missat nått? Jag fattar att det är svårt att se ålder på folk men kom igen - jag är 30 (1986)! Jädrar va snygg jag måste va när jag blir 50 hahaha..

Har ju som tidigare nämnt att jag bytte till facelift backspeglar med elinfällning och annat lullull men har upptäckt att höger backspegelvärme inte fungerar. Det verkar som att värmeslingan har brunnit då det är en slags simmig fyrkant i glaset som inte går att putsa bort med varken tröd eller strovels glasrent.
Hade tänkt handla ny... men upptäckte att jag har någon slags markering med tre vattendroppar i ena änden av glasen. Vadan denna markering? Någon som vet? Försökt ta ett foto på den simmiga fyrkanten men det är stört omöjligt utan att själv komma med på fotot :D

Sen skickar jag mina kondoleanser till Garinge's dimljusfilm som inte överlevde Postens hårdhänta behandling :evil:
Bilagor
IMG_007999.jpg
IMG_007999.jpg (43.4 KiB) Visad 1946 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Möjligt att det är WGR (vattenavisande glas) dvs att vattnet pärlar sig och rinner av väldigt lätt, typ som det gör på en vaxad bil :)
av Schmoyoho
Går det inte att mäta resistensen i värmeslingan? Oändligt=avbrott, får man något rimligare värde kan man väl jämföra med andra fungerande spegeln innan man börjar köpa nya speglar.
av Schmoyoho
Vilka torkarblad är det vi ska rädda? Lite kuriosa så var det ett svar i en tråd där TS fått sina blad stulna och många skyndade till vissa slutsatser. Upphovsmannen ville förbli anonym i min signatur. Kanske inte var så kul men ögonblicket var det väldigt roligt :)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 47

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]