Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tusen tack alla för svar!! Jag tog idag av dörrsidorna enligt en annan tråd vilket var skitenkelt och kollade sedan högtalarna. Mycket riktigt så hade infästningen vid anslutningen gått sönder så lite lödpenna och pill senare så låter det som tusan i högtalarna och även backsensorerna!! Detta forum är fan det bästa som hänt oss Volvoägare! Sparat mig ca 10000 mot att lämna in på Volvo
I min iver att tacka för hjälpen glömde jag att ladda upp några bilder om nån annan ska göra samma sak. Den ena högtalaren gick väldigt smidigt där brottet på spolen var tydligt och enkelt att löda men på den andra var den av absolut längst in och lämnade endast 1-2mm kabelstump kvar att löda mot så det blev pilligt som tusan och brände sönder en del plast men det fungerade ju iafBild bifogar några bilder.BildBild
Tjena. Har samma problem med högtalarna i min XC90 med dynaudio systemet. Har du lite fler bilder som du kan dela med dig? Undrar även om du såg någon röd liten kabel?

bubbzy skrev: sön 28 aug 2016, 22:48 I min iver att tacka för hjälpen glömde jag att ladda upp några bilder om nån annan ska göra samma sak. Den ena högtalaren gick väldigt smidigt där brottet på spolen var tydligt och enkelt att löda men på den andra var den av absolut längst in och lämnade endast 1-2mm kabelstump kvar att löda mot så det blev pilligt som tusan och brände sönder en del plast men det fungerade ju iafBild bifogar några bilder.BildBild
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]