NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Susanne89
Hej! Jag har en Volvo V50 från 2006 1.8f limetd edition.
Klant som jag är backade jag in i min garageport. Men jag vill inte byta till en likadan stötfångare, utan tänker att jag vill då ha med backsensorer, är detta ett svårt projekt?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Enligt mig som satt backsensorer på en S40 -00 och en V50 -06 så var det lite lurigt för en ovan första gången men med metodiskt arbete blev resultatet kanonbra, andra gången gick det av bara farten. Körde av prismässiga skäl biltemas backsensorer första gången men valde de andra gången med för att de fungerat så bra och de har bara tuffat på sedan dess

Saxar in ett svar på en text jag skrev förra månaden för att göra det enklare för mig :wink:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja det är markerat, allt detta finns med att tillgå på Volvos sida, så även hur man tar bort stötfångaren samt att man kan/bör förborra med ett 3mm borr

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. "Parkeringshjälp, bak"

Själv har jag biltemas parkeringssensorer, fungerar kanonbra, läste omkring 2010 att de är hållbara från andra här samt på andra forum. Hade de på förra bilen och monterade en ny sats på nuvarande direkt vid inköp 2013 och lackerade i bilens färg, ser helt original ut med ;) Har de inställda på den kortaste mätningen vilket fungerar mycket bra för mig. Har satt två lager svart silvertejp över summern (pip-ljudet) för att få en bra volym med
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000031011/
av HakanSkanum
Prova att finna ett par helt nya original på bildelsbasen. Det gjorde jag. Allt är markerat på insidan av stötfångaren fast det tar lite tid att demontera, borra och montera.

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]