Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Den lilla ovala biten på själva nyckeln på PCCn har lossnat. Man kan se ett hål där det fattas något som går in och håller bitarna ihop. Sef jvl enkelt ut men Bilia gissar att jag ska beställa en ny nyckel (inte hela PSS men ändå).
Jag försöker bifoga bild!

Någon som känner igen "problemet"???

TACK
Bruk knappen "POSTREPLY" (rød skrift) litt lenger ned på siden for mer avanserte funksjoner, bl.a. Img-funksjonen og direkte opplasting av bilder. :)
På den sida du fotat ska det sitta en metallplutt och på andra sidan en plastplutt. Gissar att metallplutten går genom delarna och plastbiten bara döljer sprinten.
Om Volvo inte säljer smådelarna separat skulle jag kolla om exempelvis en rostfri M2-skruv eller nå´t sånt passar i hålet.
Sedan skolle jag gjuta med en svart eller grå HÅRD epoxy, så att skruven döljs. En sida i taget. Givetvis måste något (träbit, frigolit) petas in i nyckelringshålet under tiden så epoxyn inte kan rinna iväg.

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]