Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Intressant tråd! Jag köpte en V70 Classic i våras och går just och funderar på att även lägga till navigationen. I beskrivningen som länkades ovan skrivs en del om internetuppkoppling. Jag undrar hur användbar navigationen är när man saknar uppkoppling (t ex utomlands).

Är det någon som vet mer exakt, eller kan peka på någon bättre spec, vilka funktioner i navigatorn som kräver uppkoppling? "Skicka destination" står ju med, men hur är det med trafikinfo och POI? Vad funkar inte när man kör offline?
Johan4321 skrev:Intressant tråd! Jag köpte en V70 Classic i våras och går just och funderar på att även lägga till navigationen. I beskrivningen som länkades ovan skrivs en del om internetuppkoppling. Jag undrar hur användbar navigationen är när man saknar uppkoppling (t ex utomlands).

Är det någon som vet mer exakt, eller kan peka på någon bättre spec, vilka funktioner i navigatorn som kräver uppkoppling? "Skicka destination" står ju med, men hur är det med trafikinfo och POI? Vad funkar inte när man kör offline?

Nyfiken fråga bara, varför skulle man sakna uppkoppling utomlands?
Derank skrev:
Johan4321 skrev:Intressant tråd! Jag köpte en V70 Classic i våras och går just och funderar på att även lägga till navigationen. I beskrivningen som länkades ovan skrivs en del om internetuppkoppling. Jag undrar hur användbar navigationen är när man saknar uppkoppling (t ex utomlands).

Nyfiken fråga bara, varför skulle man sakna uppkoppling utomlands?
Alla vill inte ta den ökade kostnaden (till skillnad från här hemma) för datatrafiken som det medför i många fall och slår därför av det när de passerar gränsen.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]