Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:Föe de 30 000 som BW kostar kan man uppgradera sin XC90 till AWD eller sin D4 AWD till D5 AWD
Ja och för ett par miljoner till kan man köpa en Bentley Continental GT Speed.
Tänk bara vad man njuter av musiken när man sätter på en riktig dynamisk låt som till exempel Ravels Bolero och man glider fram på de härligt svenska grovasfalterade vägarna där bakgrundsljudet uppgår till 70 - 75dB(A).Det enda man hör under de första takterna är bullret från däcken så därför får man skruva upp ljudet på max. När dynamiken i musiken tar fart gäller det att snabbt dra ner på ljudnivån så att man inte får ont i öronen.
Fast det är ju klart att det ser ju snyggt ut och ger status med diskantelementet på instrumentpanelen
Senast redigerad av 1 zweistein, redigerad totalt 0 gånger.
Det är väl kul att många tycker olika här. Frågan är inte OM man kan lyssna på musik för 30tkr utan hur mycket bättre det låter. För mig var skillnaden inte värd de pengarna utan jag lägger hellre motsvarande summa på styling och glastak.

Vissa tycker säkert att B&W är värd varenda krona, andra lägger pengarna på AWD istället. Man behöver inte förlöjliga andras åsikter för det.
zweistein skrev:Tänk bara vad man njuter av musiken när man sätter på en riktig dynamisk låt som till exempel Ravels Bolero och man glider fram på de härligt svenska grovasfalterade vägarna där bakgrundsljudet uppgår till 70 - 75dB(A).Det enda man hör under de första takterna är bullret från däcken så därför får man skruva upp ljudet på max. När dynamiken i musiken tar fart gäller det att snabbt dra ner på ljudnivån så att man inte får ont i öronen.
Fast det är ju klart att det ser ju snyggt ut och ger status med diskantelementet på instrumentpanelen
På samma sätt som Champagne i plastmugg fortfarande är Champagne så är en bra stereo fortfarande bättre än en dålig, oavsett vägens underlag. När jag pendlar så kan man inbland inte köra fortare än 80-100 km/h på grund av trafiken och i den hastigheten har man definitivt nöje av en riktigt bra stereo. Jag har AWD på min nuvarande bil men kan ärligt talat inte påminna mig ett enda tillfälle de senaste tre åren då det varit riktigt nödvändigt. Stereon å andra sidan lyssnar jag på i 1-2 timmar varje dag.

Kan dock hålla med om att Ravels Bolero avnjuts bäst i hemmet utan bakgrundsljud. Det finns annat man kan lyssna på i bilen.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]