Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:Ja det lär ju försvåra att få ett bra grepp iaf, annars så fungerar säkert rakblad bra också bakom grillen :lol:
Ja men som många säger, det är ett bra sätt att få bilen söndersparkad också..
Ja det är tyvärr så :(
av Schmoyoho
Försåtsminering heter det och det är dessutom, tro det eller ej, olagligt. Är det ett proportionerligt straff att i värsta fall låta någon förstöra fingrarna för livet? Det är ju bara grejer i slutändan, ingen lär sig en bättre läxa för det.

Kan du inte bara limma fast grillen? Dra ett varv PL400 runtom, den behöver väl ändå aldrig monteras bort på en 850 om du inte ska byta den, vilket jag misstänker du inte vill.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Schmoyoho skrev:Försåtsminering heter det och det är dessutom, tro det eller ej, olagligt. Är det ett proportionerligt straff att i värsta fall låta någon förstöra fingrarna för livet? Det är ju bara grejer i slutändan, ingen lär sig en bättre läxa för det.

Kan du inte bara limma fast grillen? Dra ett varv PL400 runtom, den behöver väl ändå aldrig monteras bort på en 850 om du inte ska byta den, vilket jag misstänker du inte vill.
Den grillen var en WIP, och i.o.m att jag inte kunde jobba på den hemma så fick den komma loss varje gång jag var hos päronen..
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Var till Udevalla och kollade på en (som säljaren beskrev det som) riktigt risig och sönderrostad volvo åt en kompis. Med bra inredning och bra motor/växellåda.

När vi kom dit så var vi väldigt förvånade. R-fronten va som han sa helt trasig, en stor buckla i ena dörren och en jävla massa rost.
Den värsta rosten var på motorhuven och framskärmarna. Rosten som var vid hundbenen och bakskärmarna var enbart ytlig. Polaren köpte även en hel R-front av samma snubbe.

Grattis Enbitost till sin alldeles egna T-5R som han kommer att försöka rädda!

Bild

Bild

Imorgon så kommer vi börja pilla med det värsta, som tur är har han en nästan komplett T5a som är i princip rostfri. Denna T5a kommer att leva vidare på en T-5R.

Jag kommer tvinga honom att starta en egen tråd om detta projekt och påminna honom ofta om att uppdatera den!

Oooooch nu kommer suget tillbaka med att fixa med min egna!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:Var till Udevalla och kollade på en (som säljaren beskrev det som) riktigt risig och sönderrostad volvo åt en kompis. Med bra inredning och bra motor/växellåda.

När vi kom dit så var vi väldigt förvånade. R-fronten va som han sa helt trasig, en stor buckla i ena dörren och en jävla massa rost.
Den värsta rosten var på motorhuven och framskärmarna. Rosten som var vid hundbenen och bakskärmarna var enbart ytlig. Polaren köpte även en hel R-front av samma snubbe.

Grattis Enbitost till sin alldeles egna T-5R som han kommer att försöka rädda!

Bild

Bild

Imorgon så kommer vi börja pilla med det värsta, som tur är har han en nästan komplett T5a som är i princip rostfri. Denna T5a kommer att leva vidare på en T-5R.

Jag kommer tvinga honom att starta en egen tråd om detta projekt och påminna honom ofta om att uppdatera den!

Oooooch nu kommer suget tillbaka med att fixa med min egna!
Så länge det värsta av rosten är på skärmar fram och huven så är det ju lättlagat, dvs bara att byta :)

Ja det måste han göra det är ett krav härifrån :mrgreen:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 33

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.