Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
White skrev:
Lillarapunzel skrev:

"Oj! :-O) Så kamremmen riskerar att gå av, eller vaddå?!"
Du menar på fullaste allvar att du inte förstått detta efter en hel jävla tråds tjatande om just det? :P Är du senil? :???:
Hon har nog gått två år i varje klass. :-D
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Exyzäta skrev:Hon har nog gått två år i varje klass. :-D
Nja, skulle nog gissa på att hon är kvar i mellanstadiet...
Inte för att skryta, men under gymnasiets två senare år läste jag på distans. Då la jag i snitt ca. 2,5 h/vecka på pluggandet. Det finns åtskilliga kurser jag aldrig ens öppnade skolboken i, och ändå fått alla rätt på alla prov, och skrivit inlämningarna med C-A i betyg (VG - VG + -MVG). Gick ut med 18,3 i betygssnitt. Så dum i huvudet är jag absolut inte!

Bilar kan jag däremot inte allt om, men det har jag ju å andra sidan inte påstått heller ;)

PS. Tack för att du börjat kalla mig för hon!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tycker det var längesedan det sas något om kamremmen så här kommer det igen. BYT KAMREMMEN NU :wink: :lol:
Glöm inte att byta luften i däcken också :wink: (R) (PO)
av Lillarapunzel
Exyzäta skrev:Du kanske skulle ta en kurs i fordonsteknik på distans? För säkerhets skull då innan bilen rasar ihop helt.
Why? Verkstäder är uppfunna faktiskt...
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Tycker det var längesedan det sas något om kamremmen så här kommer det igen. BYT KAMREMMEN NU :wink: :lol:
Haha den ska bytas snart!
Men varför det? Den har redan 1,8 kg i däcktryck och de verkar inte så slitna heller. Tror de var ca. 12 år gamla, men fräscha! :)
av Exyzäta
Om du inte byter till vinterdäck utan kör med åretruntsulor så måste du byta till vinterluft då den är torrare och mindre kondensbildande. Om däcken är tolv år gamla så har de säkert sprickor som måste tätas med lämpligt medel. Svart gummifärg kan funka för de mindre sprickorna och silikon eller konsistensfett till de större.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Tycker det var längesedan det sas något om kamremmen så här kommer det igen. BYT KAMREMMEN NU :wink: :lol:
Haha den ska bytas snart!
Men varför det? Den har redan 1,8 kg i däcktryck och de verkar inte så slitna heller. Tror de var ca. 12 år gamla, men fräscha! :)
Du kan ju inte köra med sommarluft på vintern och tvärt om (N) :mrgreen: 1,8 kg det är alldeles för lite, 2,5 ska det minst vara. Själv kör jag med 3,2 kg i däcken.
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 159

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]