- fre 26 aug 2016, 17:35
Så går det när man skiter i att ta till sig av goda råd! :roll: Varför tror du att alla här sagt att ni inte skulle köra med bilen mer? 

Moderator: Moderatorer
Gelis skrev:Det är inte så att den berömda remmen kuggat några hack så ventilerna möter kolvarna vilket då låter metalliskt.Oj! :-O) Så kamremmen riskerar att gå av, eller vaddå?!
Tyder också på detta att motorn är svårstartad och går dåligt. Visst kan ju vara något annat men men.... :o
Att det immar på har inget med termostaten att göra. Utan värmepaketet läcker. AC eller inte spelar ingen roll.
Jag har skrivit tidigare, är bilen verkligen värd att kosta på. Om man inte kan skruva själv, så enl. mig NEJ och åter NEJ.
Tyvärr ett taskigt svar men är nog verkligheten.
Gelis skrev:Det är inte så att den berömda remmen kuggat några hack så ventilerna möter kolvarna vilket då låter metalliskt.Oj! :-O) Så kamremmen riskerar att gå av, eller vaddå?!
Tyder också på detta att motorn är svårstartad och går dåligt. Visst kan ju vara något annat men men.... :o
Att det immar på har inget med termostaten att göra. Utan värmepaketet läcker. AC eller inte spelar ingen roll.
Jag har skrivit tidigare, är bilen verkligen värd att kosta på. Om man inte kan skruva själv, så enl. mig NEJ och åter NEJ.
Tyvärr ett taskigt svar men är nog verkligheten.
DayDreamer skrev:Jo Ac spelar visst roll på sätt och vis, det går att få bort imman utan Ac men det går f-n så möe snabbare med fungerande Ac :)Sant! :)
Termostaten har inget med att göra varför det immar igen som Gelis skriver :) men det skadar absolut inte att byta den.
White skrev:Så går det när man skiter i att ta till sig av goda råd! :roll: Varför tror du att alla här sagt att ni inte skulle köra med bilen mer?Äh, förra svängen när den gick så dåligt "återuppstod" den ju efter 3 veckors vila. Så det är väl bara att göra så igen, om vi inte hinner få en tid på Bilia innan ;)
Lillarapunzel skrev:Du menar på fullaste allvar att du inte förstått detta efter en hel jävla tråds tjatande om just det?
"Oj! :-O) Så kamremmen riskerar att gå av, eller vaddå?!"
Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]
Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]