Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
Lucif3r skrev:Gör ett extra fjäderbenstag verkligen någon märkbar nytta? Iom att P2orna har stag orginal.
Kanske bara jag som inbillar mig :lol:
P2 har visserligen ett "fjäderbensstag" org men det är inte riktigt fäst på samma vis som det jag har nu.
Org staget sitter ju som på insidan av fjädertornen och är dessutom lite glappt i sin konstruktion då det är delvis ett fäste för det övre motorfästet. Är det helt stumt "får" man vibrationer i bilen. Säger de lärda på Volvo iallafall :D
Fjäderbensstaget som jag monterat sitter ovanpå fjädertornen, sitter med skruvarna man fäster stötdämparen med. Pressar väl ut nån liten % vid skarpare kurvtagning.
Oavsett så känns bilen bättre, sen om det är inbillning eller inte skiter jag fullständigt i :mrgreen:

Sen såg jag min drömbil när jag gick för att handla. En flashgreen V70R. Typ den snyggaste färgen volvo gjort. Synd bara att den inte hade den orangea atacama klädseln utan nån tråkigt beige sak..
Bilagor
v70r.jpg
v70r.jpg (64.43 KiB) Visad 1373 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:snyggaste volvofärgen tycker jag är den där mörka plommonlila som fanns till 960, Om jag någongång lackar om en bil i en annan färg så är det den färgen jag ska ha :)
Håller med den och den flashgröna är Volvos snyggaste färger.
av Tette
Lucif3r skrev:snyggaste volvofärgen tycker jag är den där mörka plommonlila som fanns till 960, Om jag någongång lackar om en bil i en annan färg så är det den färgen jag ska ha :)
garinge skrev:Den snyggaste R färgen är ju laserblåååå... :p aldrig gillat den där gröna :)
Tur smaken är som baken!
Hade dock inte tackat nej till en R oavsett färg 8)
Användarvisningsbild
av garinge
eller hur, vore tråkigt om alla gillade samma och det bara fanns en version att välja på :P
Det jag gillar mest med en R är dom blåa mätartavlorna... :)

Btw, när skickar du det gula till mina dimljus? ;)
av Schmoyoho
En gammal hederlig solid röd är väl aldrig fel? Pratar förstås om 850 R, modeRn av alla R 8) Sen så har ni helt fel om blåa mätartavlor, snyggaste är förstås denna (men blåa är väl på en nära andraplats) https://i37.photobucket.com/albums/e86/ ... g~original

Bakre krängningshämmare är jag också sugen på, ska tydligen göra underverk på P3:orna... säger de som anser sig veta. Tror iallafall det ska få min bil att kännas som jag tror jag vill att jag tror den ska kännas. Fjäderbensstag fram är också på tapeten men där är effekterna desto mer omtvistade men de flesta säger sig känna förbättring. Jag tillhör nog skaran som tycker motorn går bättre med ny olja så jag kommer väl antagligen inte bli besviken :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Schmoyoho skrev:En gammal hederlig solid röd är väl aldrig fel? Pratar förstås om 850 R, modeRn av alla R 8) Sen så har ni helt fel om blåa mätartavlor, snyggaste är förstås denna (men blåa är väl på en nära andraplats) https://i37.photobucket.com/albums/e86/ ... g~original

Bakre krängningshämmare är jag också sugen på, ska tydligen göra underverk på P3:orna... säger de som anser sig veta. Tror iallafall det ska få min bil att kännas som jag tror jag vill att jag tror den ska kännas. Fjäderbensstag fram är också på tapeten men där är effekterna desto mer omtvistade men de flesta säger sig känna förbättring. Jag tillhör nog skaran som tycker motorn går bättre med ny olja så jag kommer väl antagligen inte bli besviken :roll:
A det där är väl classic mätarna?
av Tette
garinge skrev:eller hur, vore tråkigt om alla gillade samma och det bara fanns en version att välja på :P
Det jag gillar mest med en R är dom blåa mätartavlorna... :)

Btw, när skickar du det gula till mina dimljus? ;)
Jasså, jag trodde jag skulle få vara ensam om den modden ett tag till :wink: PM:a så ska jag kolla om jag har kvar nån film eller om allt gick åt till min bil..
Schmoyoho skrev:En gammal hederlig solid röd är väl aldrig fel? Pratar förstås om 850 R, modeRn av alla R 8) Sen så har ni helt fel om blåa mätartavlor, snyggaste är förstås denna (men blåa är väl på en nära andraplats) https://i37.photobucket.com/albums/e86/ ... g~original

Var faktiskt på väg att köpa en svart 855r -96 som första riktiga bil ett tag men fick lite cold feets när den gått ca 30k, automat och var
45 mil enkel hemifrån. Kan dock tyvärr inte hålla med om mätarhuset, classic må vara snygg men R:ens blåa..*Homer Simpson-dregel*
Ja, det blir nog den fetare krängningshämmaren bak, 25mm då bilen i sig känns ganska sladdrig i bakvagnen och behöver nog lite stadga.. Men å andra sidan är den tänkt som blöjfraktare, inte någon wannabe gokart :mrgreen:

På tal om flashgreen, en kille i stan (minns inte hans namn på rak arm) har byggt en jävligt snygg volvo. Vad är det för nått? XC60?
Tog bilden på Umeå Gatbilsträff den 13/8
Bilagor
IMG_0036.jpg
IMG_0036.jpg (67.2 KiB) Visad 2090 gånger
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 47

Har nu under några laddningar märkt att[…]