Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frezon
Hej,

Detta numera välkända problem uppträdde på min kärra i fredags. Kul, kul med nyköpt bil som jag själv kört under 200mil med. Nåväl, åkte till kompisen och nollade felkoderna eftersom jag haft batterikabeln loss i tio minuter två dagar tidigare. Idag kom problemet igen.

Bilen är enligt förre ägaren inte uppdaterad i mjukvaran vad han visste och jag tror honom eftersom den heller inte uppgraderats för den klassiskt ryckiga automatlådan. Ej heller B4-locket är bytt.

Då är frågan: Vad kan vara fel?
- Programvaran?
- Tanklocket otätt?
- Gaslägesgivare?
- ECM?
......
Användarvisningsbild
av elmuppo
frezon skrev:Hej,

Detta numera välkända problem uppträdde på min kärra i fredags. Kul, kul med nyköpt bil som jag själv kört under 200mil med. Nåväl, åkte till kompisen och nollade felkoderna eftersom jag haft batterikabeln loss i tio minuter två dagar tidigare. Idag kom problemet igen.

Bilen är enligt förre ägaren inte uppdaterad i mjukvaran vad han visste och jag tror honom eftersom den heller inte uppgraderats för den klassiskt ryckiga automatlådan. Ej heller B4-locket är bytt.

Då är frågan: Vad kan vara fel?
- Programvaran?
- Tanklocket otätt?
- Gaslägesgivare?
- ECM?
......
Omöjligt att sia om utan felkoder.

Kan ju vara allt från sork i pumpen till mjäll i gasspjället.

///Branx
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]