Djungelbrand skrev:Hej!Lånade just en svart S90 T6 med 21" turbinfälgar och style kit från Upplands Motor över söndagen - är det möjligen den du såg? :)
Undrar lite över vad folk väljer för fälgar? Jag har precis ändrat mig från 20" R-design till 21" 10-eker, detta efter att jag såg dessa live på en S90 med style kit och det va så sjukt snyggt! Det man inte riktigt ser på bilderna är att ekrarna är bearbetade så det är lite "råaluminium" längst ut.
Frågan är om man kommer att ångra sig. Har provkört en V90 D4 med 18" och den var ju hur bekväm och tyst som helst. Har någon provkört en V/S90 med 21"??
//
A
Fälgarna och kittet gör bilen fantastiskt snygg men skulle aldrig välja dessa fälgar själv - lite för mycket gängledarvibbar för min smak, kanske just kombination av svart sedan och överdrivet stora fälgar som spökar :)
Annars hade bilen en ganska mjuk gång på vissa underlag men kunde snabbt bli väldigt bullrig på äldre/grövre asfalt. Ojämnheter och broskarvar kändes väldigt tydlig.
Sedan sticker fälgen lite ut över gummit och även fälgskyddet så risk för kantstötning är väldigt stor om man ska gatuparkera.